روبرتو کوتزولینو نقاش ایتالیایی که این روزها تابلوهایی با موضوع فلسطین را در تهران به نمایش در آورده است در حاشیه افتتاح نمایشگاهش به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در غرب موضوعات غیر واقعی درباره فلسطین بیان می شود و من مظلومیت مردم فلسطین را در تابلوهایم به تصویر کشیدم تا واقعیت را برای مردم بیان کنم. روز قدس هم حتما در راهپیمایی شرکت می‌کنم.

وی ادامه داد: باید فلسطینیان مقاومت کنند و کشورهای اسلامی و آزاده هم به انها در راه مقاومتشان کمک کنند. در کشورهای غربی هر چیزی که به نفع اسرائیل باشد مطرح می‌شود و هرچیزی که به نفع مردم ستمدیده فلسطین باشد حذف می‌شود برای همین من این آثار را در غرب نمی توانم نمایش دهم.اما معتقدم در نهایت این فلسطین است که به پیروزی می رسد.

کوتزولینو که 20 تابلو نقاشی با نام گامی به سوی آزادی را برپا کرده معتقد است: مردم به خاطر تبلیغات رسانه‌ای از حقیقت فلسطین دور شده‌اند و به همین دلیل انسان آزاده و مستقل باید نسبت به اطلاع رسانی در این حوزه احساس دین کند و هنرمندان نیز از همین انسان ها هستند.

روبرتو کوتزولینو متولد رم است و با علاقه شخصی نقاشی می‌کند .او بیش از 2 سال روی این مجموعه اخبر وقت گذاشت و از طریق رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا برای نمایش آثارش در ایران اقدام کرد.

این هنرمند نقاش در ادامه گفت: من از کودکی به سیاست علاقه‌مند و در طول سالیان متمادی نیز شاهد وضعیت مردم فلسطین بودم و می‌دیدم که چگونه با افزایش میزان اشغال‌گری اسرائیل در فلسطین مردم هر روز رنج بیشتری می کشند.من پیش از این بیشتر منظره می کشیدم اما در این مجموعه به سمت سیاست رفتم. فکر کردم شاید نقاشی هایم افکار عمومی را درباره مظلومیت مردم فلسطین تهییج کند.

علاقه‌مندان تا 28 مردادماه می‌توانند از این آثار در مجموعه اندیشه دیدن کنند.

انتهای پیام/31