به گزارش هنرآنلاین، ششمین همایش استانی خوشنویسی "کتابت وحی" با حضور هنرمندان، خطاطان و خوشنویسان برجسته مازندران در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

این همایش با نکات جالبی همراه بود که رونمایی از قرآن خط نستعلیق که از معدود کارهای هنری قرآنی در استان مازندران است توسط هنرمندان نامی استان مازندران "استاد محمدرضا خسروی آملی" و آغاز معرق کاری آیات کلام وحی توسط "استاد علیزاده" معرق‌کار زبردست استان بخشی از آنها بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این همایش بیان کرد: هنر یکی از بهترین ابزارها برای بیان اهداف گوناگون جامعه است.

محمد محمدی افزود: وقتی آیات وحیانی قرآن در قالب هنرهای اسلامی و زیبا به نمایش در می‌آید به مراتب تاثیر بسزایی در روحیات افراد مختلف دارد و آنها را بیشتر به سوی هنرهای اسلامی و دینی می‌کشاند.

وی با اعلام اینکه این همایش استانی پس از اذان مغرب شامگاه روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تا وقت سحر امروز ادامه دارد، گفت: فرهنگ‌های جامعه ما باید اسلامی با محوریت قرآن، آموزه‌های دینی و سیره‌های اهل بیت باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تصریح کرد: خوشنویسی و خطاطی از گذشته‌های دور همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته و خط زیبا را نه فقط در استنساخ قرآن بلکه در اغلب هنرها می‌توان مشاهده کرد.

وی با اعلام اینکه در این همایش 70 خطاط و خوشنویس برتر مازندران که دارای مدارک ممتاز، فوق ممتاز و استاد هستند آیات قرآن را با قلم خود به تحریر درمی‌آورند، بیان داشت: محوریت کتابت وحی امسال بر قلم آوردن سوره آیه‌الکرسی است.

محمدی با اعلام اینکه آمل یکی از پیشگامان و بنیانگذاران کتابت وحی در سطح مازندران بوده است، اذعان داشت: امسال نیز برای ششمین سال متوالی این همایش در سطح استانی برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه همه 70 خطاط و خوشنویس حاضر در این همایش تجلیل می‌شوند، یادآور شد: از استاد محمدرضا خسروی آملی یکی از اساتید فوق ممتاز خوشنویسی و از خادمان قرآنی که کلام وحی را در این شهرستان به نستعلیق درآوردند به همراه محمد نائیج استاد برجسته هنر تذهیب، گل و مرغ که دوران بیماری خود را پشت سر گذاردند در بخش تجلیل ویژه قدردانی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از آغاز معرق کاری آیات کلام وحی توسط یکی از معرق‌کاران زبردست استان خبر داد و اضافه کرد: بنا به گفته استاد علیزاده هر 15 روز یک صفحه از قرآن کریم به معرق در می‌آید و در مجموع حدود 20 سال کار پایان این اثر به طول خواهد انجامید.

محمدی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی و ارایه اثرهای خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ، تذهیب، سفال و سرامیک خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نیز بیش از 100 اثر برای علاقمندان به نمایش درآمده است.

انتهای پیام