به گزارش هنرآنلاین، سیداحمد قلندری در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی نیشابور، اظهار کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و دینی را سرلوحه کار خویش قرار دهیم و امروز استراتژی دولت در بخش فرهنگی نیز بر اساس قرآن محوری و مسجد محوری بنا شده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی دفتر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سال 86 تاکنون میلیاردها تومان در این بخش هزینه کرده که امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب که همان فرهنگ قرآنی است دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری کارها به مردم و برای مردم است که سه اصل هدایت، حمایت و نظارت را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول فرهنگی نیشابور با بیان اینکه در حال حاضر 15 موسسه قرآن و عترت و موسسه فرهنگی هنری فعال در نیشابور هستند، تأکید کرد: با این تعداد مؤسسه قرآنی نیشابور پس از مشهد بیشترین مراکز فرهنگی را در خراسان رضوی دارا است.

قلندری عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز قرآن و عترت و فرهنگی هنری در راستای ارتقای سطح دانش و بینش عمومی در ارتباط با مسائل اسلامی و اشاعه فرهنگ صحیح قرآنی و شناخت عمیق مقام والای اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) و به‌‌ویژه فرهنگ انتظار و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب است.

وی اشاره کرد: از این طریق تاکنون برای ده‌ها نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد شده است که با افزایش فعالیت‌ها تعداد این شاغلان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام