به گزارش هنرآنلاین، سولماز اعلمی بناب از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر، ویژه دانشمندان از ساخت سردیس مرحوم دکتر علی شریعتمداری، خبر داد و دراین‌باره گفت: تا پیش از اینکه، ساخت این سردیس به من محول شود، شناخت چندانی از این چهره نداشتم بنابراین به محض انتخاب، درباره ایشان به مطالعه و تحقیق پرداختم تا بتوانم با شناخت بهتری وارد عرصه ساخت شوم.

او افزود: عکس‌های بسیاری از استاد در فضای مجازی موجود بود اما با توجه به اینکه متعلق به یک دوره خاص نبودند، مجبور شدم که چندین بار پرتره را تغییر دهم و در نهایت به فیگوری رسیدم که در عین به تصویر کشیدن آرامش، جدیت دکتر را نیز به تصویر می‌کشد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: من در طول ساخت این سردیس بیشتر به دنبال شخصیت‌پردازی و احساسی بودم که از کار برداشت می‌شود بنابراین بر روی انتخاب فیگور وقت بسیاری صرف کردم البته در این مسیر چندین بار با دختر دکتر نیز صحبت کردم و ایشان نیز عکس‌هایی برای من ارسال کردند اما بنا به دلایلی که عرض کردم، نتوانستم از این عکس‌ها چندان استفاده کنم.

اعلمی بناب، ارتباط هنرمندان در مسیر سمپوزیوم را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: بدیهی است که ارتباط هنرمندان، در طول مسیر سمپوزیوم یک نیاز اصلی است که علاوه بر انتقال تجربه امکان گفتمان را نیز فراهم می‌کند.

او ادامه داد: بشخصه دوست داشتم که در این دوره سمپوزیوم مفاخر، کنار سایر اساتید، کار بیاموزم و گفتمان‌های سازنده را شاهد باشم اما همه ما می‌دانیم که به دلیل بیماری کرونا، امکان برگزاری حضوری سمپوزیوم مقدور نبود و شکل آنلاین تنها راه ممکن به شمار می‌رفت.

این هنرمند تصریح کرد: شاید لازم بود که بستر بهتری برای ارتباط هنرمندان در طول اجرای این سمپوزیوم ایجاد می‌شد و علاوه بر تمرکز هر هنرمند بر کار خود، گفتمان خاصی نیز مورد توجه قرار می‌گرفت.

اعلمی بناب تاکید کرد: شاید لازم باشد که در مورد زمان‌بندی برگزاری سمپوزیوم، بیشتر دقت شود زیرا به تعویق افتادن برنامه‌های این چنینی باعث به هم ریختن برنامه تک‌تک هنرمندان نیز می‌شود.