به گزراش هنرآنلاین، این جشنواره در محوررهای تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا (علیه السلام)، تمثیل ها و سایر آرایه های ادبی در شعر و نشر و زندگی نامه، سفر تاریخی امام رضا (علیه السلام) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (علیه السلام) با ذکر منبع روایات برگزار خواهد شد.

متن پیام ها لازم است جدید، تک بیت، مصرع با جمله ای زیبا و تاثیرگذار باشد و برای اولین بار منتشر شده باشد و همچنین باید فارسی و حداقل 25 کارکتر و حداکثر 150 کارکتر (بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیام) باشد.

شرکت کنندگان در این جشنواره تا 24 ساعت بعد منتظر تاییدیه پیامک ارسال خود باشند، در صورت عدم دریافت تاییدیه مجددا پیامک خود را ارسال نمایند.

پیامک های دریافتی که حائز شرایط باشند پس از بررسی هیات داوران، پیامک های برتر انتخاب و از نفرات برگزیده در سطح ملی و همچنین استانی با اهدای تندیس، لوح سپاس و جویز نقدی توسط مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر خواهد شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ی ائمه اطهار (علیهم السلام) به ویژه ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری از جمله اهداف سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی می باشد.

علاقمندان در استان اصفهان می توانند پیامک های خود را تا پایان روز 6/6/1391 به شماره 30007417 ارسال نمایند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام)، معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و همزمان با دهه کرامت این جشنواره برگزار می شود.

انتهای پیام