به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که توسط محسن جوادی معاون امور فرهنگی از طریق ارتباط زنده خوانده شد، با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه به واسطه شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، شرکت پرشور مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را مسیری برای دست یابی به الگوی حقیقی زندگی سعادتمندانه دانست.

در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب در تمامی ادوار، مبدا پیشرفت، مبنای جهش علمی و فرهنگی و دلیل ساختن جامعه‌ای اندیشمند، متمدن و فرهنگ‌مدار بوده است.  

فرهنگ و آیین این مرز و بوم، همواره با کتاب مانوس بوده و ائمه اطهار (ع) به پشتوانه اعجاز کتاب آسمانی، حال خوش زیستن اخلاقی را به بشر ارزانی کرده‌اند.

در شرایطی که اثرات سو بیماری فراگیرکرونا در تمامی عرصه‌ها و حوزه فرهنگ مشهود بوده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری متوقف شده است و از سوی دیگر دشمنان اسلام با تحریم‌های اقتصادی، بر این سختی‌ها افزوده و سعی در تضعیف ارزش‌های اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارند، مردم بصیر و هوشیار به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و مقام عظمای ولایت، از رهیافت مطالعه، در اجابت کلام معصوم و احیای امر امامان همام(ع) کوشیده و با شرکت پرشور در این جشنواره به الگوی حقیقی زندگی سعادتمندانه دست یافته‌اند.

با تبریک میلاد خجسته پیام‌آور کربلا، حضرت زینب کبری(س) و بزرگداشت روز پرستار، این جان‌برکفان عرصۀ سلامت که در یک سال گذشته جلوه تابناکی از ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند، تقارن پربرکت این ایام با عبورِکاروان بالندۀ جشنواره کتابخوانی رضوی از دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را به فال نیک می‌گیریم. جشنواره‌ای که با ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی در سایه‌سار عطر سه نور تابناک از سلاله پاک امام موسی کاظم(ع) و بزرگان منتسب به این خاندان مطهر، زمینه پویایی فرهنگی جامعه و ترویج کتابخوانی و آشنایی با سیره و سنت ایشان را فراهم آورده است.

از تلاش‌های بانیان و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی، کتابداران عزیز و کارکنان ستادی قدردانی نموده و شرکت اقشار مختلف مردم شریف و فرهنگ دوست، کتابخوانان، کتاب‌دوستان و فرهیختگان را ارج می‌نهم".