سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سحر پروانه طراح لباس درباره روند فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دوره طراحی لباس را در مجتمع فنی تهران پشت سر گذاشتم و در این مدت به شکل گروهی و انفرادی در برخی از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس شرکت کردم.

او در ادامه افزود: از حدود دو سال پیش به‌عنوان طراح لباس وارد فضای رسانه ملی شدم و برای تعدادی از مجریان تلویزیون و بازیگران، کار طراحی لباس را انجام دادم.

پروانه به چالش‌های طراحی لباس برای بازیگران و مجریان تلویزیون اشاره کرد و گفت: طراحان لباس در رسانه ملی فضای مانور هنری ندارند و برای طراحی لباس مجریان صدا و سیما یا حتی بازیگران سریال‌های تلویزیونی، تنها 10 درصد از قابلیت‌های طراحان لباس مشخص می‌شود.

این طراح لباس بر لزوم توجه بیشتر به ورود دانش و هنر طراحی لباس در رسانه ملی به‌عنوان رسانه‌ای پرمخاطب و فراگیر تأکید و تصریح کرد: طراحی لباس شامل یک پکیج کامل از اجزای پوشش و سایر اکسسوری‌های مکمل پوشش است که هرکدام از این قطعات می‌تواند بستر مناسبی را به‌منظور نمایش هویت و فرهنگ ایرانی فراهم آورد.

او اذعان داشت: به‌طور مثال یکی از حلقه‌های مفقوده در امر طراحی لباس برای هنرمندان، استخدام استایلیت‌هایی است که در ارتباط با جزئی‌ترین موضوعات مرتبط با پوشش افراد صاحب‌نظر هستند و می‌تواند مکمل انتخاب و سلیقه چهره‌های شناخته‌شده تلویزیونی باشند.

پروانه در ادامه به شیوع ویروس کرونا و تأثیرات این پاندمی بر روند کار طراحان لباس اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در ادامه طراحی، در حال حاضر بخش عمده تولیداتمان را به سمت طراحی و تولید گروهی پیش برده‌ایم که هرچند ممکن است از سود نهایی بکاهد اما هزینه‌ها را نیز کنترل می‌کند.

این طراح لباس در ادامه به موضوع آموزش و تأثیرات آن در تربیت نیروهای متخصص در عرصه مد و لباس اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از خروجی عملکرد فعالان حوزه مد و لباس در کشور، متأثر از امر آموزش است و خوشبختانه در برخی مجموعه‌ها، اساتید و مدرسانی حضور دارند که ضمن رصد جدیدترین اخبار حوزه بین‌المللی فشن، تلاش می‌کنند تا دانش هنرجویان را نیز بروز کرده و حرکتی روبه‌جلو را برای فعالان ایرانی رقم زنند.