به گزارش هنرآنلاین، حمیدرضا اردلان، رئیس یونیمای ایران، در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: این تندیس یک جایزه جهانی است که با هماهنگی یونیمای ایران و جهان هر ساله به سه تن از اساتید برجسته تئاتر عروسکی جهان که شامل یک ایرانی و دو خارجی می شوند، اعطا می شود.

وی افزود: هیات داوران که شامل 5 تن، 2 ایرانی و 3 خارجی، هستند در پایان سال 2012 میلادی به انتخاب و داوری خواهند پرداخت که نتیجه این انتخاب در سال 2013 میلادی اعلام می شود.

رئیس یونیمای ایران در معرفی این تندیس تشریح کرد: تندیس بیژن نعمتی شریف با حمایت مادی اداره کل هنرهای نمایشی و خانه هنرمندان ایران توسط بهروز دارش، مجسمه ساز معاصر، طراحی شده و از جنس برنز ساخته شده است.

اردلان در خصوص کالبد بیرونی این تندیس، عنوان کرد: این جایزه به شکل دو مکعب مستطیل روی هم است که در مرکز آن یک شکست حجمی مشاهده می شود.

وی در پایان افزود: تندیس بیژن نعمتی شریف که در واقع قسمت پائین و بالای آن بازتر به نظر می آید، یادآور زیگورات های کهن ایرانی است و می تواند حالت بالندگی را تداعی کند.

گفتنی است، بیژن نعمتی شریف متولد 1326 قائم شهر بود که در رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. وی در سال ١٣۵۴ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی استخدام شد.

نعمتی شریف که طراحی و ساخت عروسک‌های ۵٨ پروژه نمایشی و غیرنمایشی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما و... را در کارنامه فعالیت های خود ثبت کرده دانشجویان زیادی را با تدریس در مجتمع دانشگاهی هنر، دانشگاه تهران، دانشکده تئاتر و سینما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد آموزش داده است. او سه شنبه، 24 مردادماه، پس از طی یک دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.