به گزارش هنرآنلاین، سید هانی حسینی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی فعالیت دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به آموزش‌های این کانون به صورت غیر مستقیم اشاره و بیان کرد: از عمده فعالیت‌های این کانون در زمینه‌های هنری، نقاشی، فیلم کوتاه و پویانمایی و در زمینه‌های ادبی، شعر، مقالات و نویسندگی است.

حسینی گفت: نگاه به کودک نگاهی اجتماعی است که باید متولیان این امر کودکان رابرای آینده مطلوب و جامعه مهدوی آماده سازند.

وی به برگزاری جشنواره رضوی اشاره و آشنایی کودکان و نوجوانان به فرهنگ رضوی را از جمله فعالیت‌های کانون برشمرد و ابراز کرد: 135 اثر در زمینه قصه‌گویی، نشریه دیواری، یک تصویر و یک حدیث و نامه‌ای به امام رضا در اول مهر‌ماه جاری برگزار می‌شود که این آثار در مشهد مقدس داوری خواهند شد.

این مسئول، جنگ نرم دشمن را یکی از معضلات کنونی جامه دانست و گفت: امروزه دشمن دیوار خانه‌ها را شکافته و با سایت‌ها، نرم افزارهای مخرب و فیلم‌های نامناسب وارد قاب کودکان ما شده و این وظیفه‌ها را سنگین‌تر می‌کند که از همان کودکی توجه ویژه به این مقوله داشته باشیم.

وی به مراکز ثابت و سیار و پستی این کانون اشاره کرد و گفت: 10 مرکز ثابت در استان وجود دارد که از این تعداد دو مرکز در یاسوج، دو مرکز در گچساران و بقیه در و لنده، لیکک، دهدشت و سی‌سخت مستقر هستند.

حسینی از برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی و منطقه‌ای خبر داد و گفت: استان ما در سال گذشته به عنوان یکی از پنج استان برتر در برگزاری اردوهای کودکان و نوجوانان شناخته شد.

مدیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات این نهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه خوب مسئولان ارشد استانی اعتبارات این نهاد در سال جاری افزایش دو برابری داشته است.

وی با بیان این که اعتبارات کنونی 570 میلیون تومان است، تصریح کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی ثابت و سیار هزینه می‌شود.

وی به نیروی انسانی شاغل در کانون اشاره کرد و گفت: تا قبل از دولت‌های نهم و دهم 38 نفر اعم از مربی و نیروی اداری مشغول به کار بودند که با همت این دولت و پی‌گیری و رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر به تعداد 61 نیرو افزایش یافته است.

انتهای پیام