به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی جشنواره "هنر زنده است"، فراخوان اولین جشنواره آنلاین "هنر زنده است" در چهار بخش فیلم به دبیری کمال تبریزی، تئاتر به دبیری بهروز غریب پور، موسیقی به دبیری فردین خلعتبری و دیجیتال آرت به دبیری محمود کلاری منتشر شد.

اولین دوره این جشنواره آنلاین در چهار بخش فیلم، تئاتر، موسیقی و دیجیتال آرت برای عرضه آثار هنری در سراسر ایران در پلتفرم‌های نمایشی برگزار می‌شود.

جشنواره "هنر زنده است" مولود شرایطی است که بیماری کوید 19 بر جامعه جهانی تحمیل کرده است. باوجود مصائبی که این پاندومی به بار آورد، انگیزه‌ای ایجاد شد تا ضمن توجه به راه‌های ارتباطی سنتی، راه‌های پرامکان ارتباط مجازی از نو مورد توجه قرار گیرد.

پیام این جشنواره چندوجهی است؛ "جهان زنده است، هنر زنده است، هنرمندان زنده‌اند، مخاطبان زنده‌اند."

کمال تبریزی دبیر بخش فیلم، بهروز غریب پور دبیر بخش تئاتر، فردین خلعتبری دبیر بخش موسیقی و محمود کلاری دبیر بخش دیجیتال آرت این جشنواره، در نشست رسانه‌ای جزییات جشنواره آنلاین "هنر زنده است" را اعلام خواهند کرد. متن کامل فراخوان در آدرس فرم ثبت‌نام این جشنواره  portal.aafestival.ir  موجود است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره "هنر زنده است" از امروز شنبه بیست و نهم آذر ماه تا یکم بهمن 99 می‌توانند آثار خود در بخش فیلم بلند را به نشانی دبیرخانه ارسال و سایر آثار خود در بخش‌های مختلف را در فرم ثبت نام جشنواره بارگذاری کنند.

نخستین دوره جشنواره "هنر زنده است" با مشارکت موسسه فرهنگی هنری "برداشت آخر" و مجموعه هنری " مربع 11" به شکل رقابتی در شبکه‌های اینترنتی با حمایت مادی بخش خصوصی و حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 10 لغایت 20 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.