به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، ابراهیم پاپی راد از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر، ویژه دانشمندان، از ساخت سردیس دکتر یوسف ثبوتی خبر داد و در این باره گفت: زمانی که مشخص شد، من باید روی سردیس دکتر ثبوتی کار کنم و متوجه شدم که افتخار این کار را به دست آورده‌ام، با ایشان تماس گرفتم و تلاش کردم که این شخصیت مهم و برجسته حال حاضر را بیشتر بشناسم.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، من موفق به دیدار دکتر ثبوتی نشدم و بیشتر دیدگاه و ذهنیت من بر مبنای عکس‌هایی شکل گرفت که از سوی دفتر ایشان برای من ارسال شد.

این هنرمند تصریح کرد: در راستای تحقیقاتی که مد نظر داشتم، برای ساخت ماکت، سعی کردم طی گفت‌وگوهایی که با دکتر داشتم، ابعاد شخصیتی ایشان را بیشتر مد نظر قرار دهم، به همین خاطر بخش‌هایی از حرفه دکتر ثبوتی را که مربوط به فیزیک اخترشناسی است را نیز مد نظر قرار دادم.

پاپی راد، درباره برگزاری سمپوزیوم به شکل آنلاین، بیان کرد: به نظرم سمپوزیوم معنایی جز دورهمی و ارتباط هنرمندان با یکدیگر و مردم، ندارد زیرا اساسا این نوع رویدادها در راستای آشنایی مردم با هنر برگزار می‌شود بنابراین برگزاری این رویداد به شکل آنلاین اندکی، با شکل اصلی آن مغایرت داشت اما همانطور که می‌دانید، به دلیل شیوع کرونا مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

او، تبلیغات را عنصر مهمی در راستای بهبود برگزاری سمپوزیوم خواند و گفت: شاید بهتر بود که با تبلیغات گسترده‌تری، سمپوزیوم را همراه می‌کردیم تا مردم در هر شهری بتوانند با هنرمندانی که در همان شهر فعال هستند، همراه شوند و از روند سمپوزیوم بیشتر بهره ببرند.

این هنرمند تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان این دوره در شهرهای مختلف حضور دارند و به شکل انفرادی مشغول فعالیت در استودیوهای شخصی خود هستند، بنابراین می‌توانستیم از این پتانسیل در شهرهای مختلف استفاده کنیم.

پاپی راد درباره نحوه انتخاب آثار، در این دوره، اظهار کرد: قطعا سخت‌گیری‌های انجام شده در این دوره در راستای بهبود کیفیت آثار و کاهش مباحث حاشیه‌ای است اما بدیهی است که نباید از یک هنرمند، انتظار داشته باشیم که در یک مدت زمان کوتاه شاهکار ارائه کند.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.