سرویس موسیقی هنرآنلاین: دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی پنجشنبه ۲۷ آذرماه با سه‌نوازی ارژنگ سیفی‌زاده (نوازنده تار و سه‌تار)، هوشمند عبادی ( نوازنده نی) و حمید قنبری (نوازنده تنبک) در تالار رودکی آغاز شد.

هوشمند عبادی درباره این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بیشتر اجرای ما بر پایه بداهه بود. ما آوازها و یک سری قطعات از پیش تعیین‌شده داشتیم که  آن‌ها را اجرا کردیم. مثلاً یک پیش‌درآمد از استاد جلیل شهناز داشتیم اگرچه آوازها نیز بداهه بودند. چهارمضراب بداهه و در انتها یک تصنیف داشتیم که از استاد فرهنگ‌فر بود.

این نوازنده نی ادامه داد: من، ارژنگ سیفی زاده و حمید قنبری فقط برای این کنسرت دور هم جمع شده بودیم. به نظرم در این شرایط یک اتفاق خوبی که افتاده این است که همه آدم‌های علاقه‌مند می‌توانند کنسرت‌های آنلاین را ببینند.

این نوازنده در رابطه با فعالیت‌های خود نیز عنوان کرد: این روزها به‌صورت آنلاین تدریس می‌کنم. کلاس آنلاین برای افرادی که در شهرستان هستند خوب است. پیش از این اعتقادی به آموزش آنلاین نداشتم ولی از وقتی تدریس آنلاین را شروع کرده‌ام فکر می‌کنم این شیوه آموزشی نیز می‌تواند مفید باشد.

---

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذر در سالن رودکی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند. با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها، ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.