به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی جایزه جستار، این رویداد فرهنگی برای دومین سال متوالی و در شرایطی برگزار می‌شود که "جُستار" و "جُستارنویسی" به عنوان یک ژانر در جامعه ادبی ایران به ویژه در میان جوانان علاقه‌مند به نویسندگی، گونه‌ای نو و کمتر پرداخته شده به شمار می‌رود و همین موجب شده تا آثار بسیاری به دوره پیشین جایزه ارسال شود و دوره دوم نیز مورد توجه قرار گیرد.

محوریت این دوره را "جستار شخصی" (Personal Essay) است و موضوع بخش اصلی این دوره از جایزه‌ جستار، آزاد در نظر گرفته شده است. در کنار بخش اصلی یک بخش جنبی با موضوع "ادبیات چگونه من را نجات داد؟" در نظر گرفته شده که در هر دو بخش علاقه‌مندان لازم است نوشته‌هایی را که فرم "جستار شخصی" دارد به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

همچنین در راستای ایجاد بستر آموزشی برای علاقه‌مندان به جستارنویسی، تاکنون پنج کارگاه تخصصی توسط موسسه خوانش که متولی برگزاری این جایزه است به صورت رایگان برگزار شده که به دلیل استقبال قابل توجه متقاضیان حضور در این کارگا‌ه‌ها، برخی از آن‌ها تمدید شدند. در این ورک‌شاپ‌ها به جستارنویس‌ها نکاتی در مورد یافتن ایده، بسط آن و ساختارمند کردن جستار ارائه شده است.

گفتنی است مهلت ارسال آثار به این رویداد فرهنگی یکم دی ماه سال جاری است و به نفرات برگزیده جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی Khanesh.essay.award@gmail.com بفرستند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۸۸۴۹۵۴۲۴ تماس بگیرند.