به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی مشاور امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن، عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صداو سیما و جمعی از مسئولان، اساتید و کارشناسان قرآنی در سالن اصلی شبستان مصلی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی به نمایش گذاشته شد، در این پیام آمده است؛ "نمایشگاه سودمند قرآن کریم به پایان رسید. آن چه در این اختتامیه لازم است مطرح شود اولا؛ حق شناسی از برادران و خواهرانی است که به خوبی در برگزاری این رویداد کوشیده اند. ثانیا؛ امید است سعی و تلاش بزرگواران و دست اندرکاران مشمول لطف حضرت حق قرار گیرد.

نکته عمده در مسائل قرآن این است که رسول اکرم (ص) علوم نافیه را مشخص کردند که علم ناب عبارت است از همه علومی که بتواند یک جامعه و ملت خود را آباد کند. بخشی از آیات قرآن کریم دارای محتوای سلسله عوائد خوب علمی، برخی شامل اخلاق انسانی و یک سلسله دیگر اخلاق و رفتار آدمی است و این سه محتوا را ترویج می کند.

انسان از آن جهت که یک فرشته زمینی است. برای رسیدن به مقصد ره توشه می خواهد. قرآن در این زمینه دو راهنمایی مهم و اساسی را به انسان می دهد؛ اول این که مسافر هستید و مسافر ره توشه می خواد و دوم این که ره توشه مسافر تقوا است.

این راه عمومی است که قرآن فراسوی همه آنان گذاشته و به آن سفارش کرده است. بسیاری از بزرگان ما را به آن توصیه می کنند. زاد و توشه برای راه است تا آن را طی کنند و به مقصد برسند، اما چیز دیگری هم لازم است. تقوا با همه فضائل اش و این که چیزی از آن بالاتر نیست و حتی عقل با همه حلاوت و طراوت اش توشه راه هستند.

اما راه های دیگری در قرآن معرفی شده که پس از طی مقصود به مقصد برسانند که هیچ منزلتی از آن بالاتر نیست."

آیت الله العظمی جوادی آملی در بخش دیگری از پیام خود اظهار کرد: "در دعاهای ماه رمضان به ما آموختند که می گوییم: شیرینی یادت را به من بچسبان!

حیف است که ماه مبارک رمضان از دست ما برود و خدای نکرده ما وظیفه مان را انجام نداده باشیم.

از همه بزرگوارانی که در گرامیداشت و شکوهمند شدن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تلاش کرده اند، قدردانی می کنم.

ذات اقدس الهی را قسم می دهیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع و مملکت را در سایه قرآن و عترت حفظ کند."

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار "قرآن، فرهنگ بیداری" در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد و روز گذشته طی مراسمی به کار خود پایان داد.

پایان پیام/25