به گزارش هنرآنلاین؛هر ساله در روز جهانی قدس، شاهد تظاهرات گسترده ای در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از مردم بی گناه فلسطین در برابر سیاست‌های نادرست امریکا و کشورهای اروپایی هستیم.

مردم بیدار و آگاه بریتانیا، هر ساله در مراسم این روز شرکت می‌کنند. مسلمانان و فلسطینی ها جزو افراد شرکت کننده در این تظاهرات و راهپیمایی ها هستند. افراد شرکت کننده در این راهپیمایی ها "شعار آزادی فلسطین" و "مرگ بر اسرائیل غاصب" را سر می دهند و پرچم این کشور را به اهتزاز در می آورند.

یکی از خبرگزاری های انگلیسی زبان می نویسد: "ایران، یکی از کشورهایی است که روز جهانی قدس را به شکلی باشکوه برگزار می کند. مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی که در این کشور رخ داد طبق سخنان رهبرشان امام خمینی(ره) رفتار می کنند و همواره از کشور فلسطین در برابر اسرائیل غاصب حمایت کرده اند."

این مراسم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. این تظاهرات را گروه های حمایت از حقوق فلسطینی ها در لندن برگزار می کنند. این گروه ها یک هفته قبل از فرا رسیدن اخرین جمعه نهمین ماه قمری، یعنی ماه رمضان فراخوان و دعوت نامه هایی را برای حضور گروه های مختلف در این تظاهرات و راهپیمایی ارسال می کنند. گروه هایی مانند : نمایندگان حقوق بشر مستقر در لندن، نمایندگان و گروه های مسلمانان.

مسلمانان جهان در روز قدس، تنفر و انزجار خود از رژیم یهود را به جهانیان نشان می دهند و راهپیمایی این روز را با اقامه نماز به پایان می رسانند.

پایان پیام / 91