به گزارش هنرآنلاین، در متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمده است: "درگذشت چهره برجسته ادبی و فرهیخته فقید مرحوم رهنورد زریاب را به ملت شریف کشور دوست و همسایه افغانستان صمیمانه تسلیت می گویم.

آوازه نام استاد زریاب فراتر از حوزه جغرافیایی زادگاه آن مرحوم، در گستره وسیع فارسی زبانان، زبانزد اهالی فرهنگ و هنر بود و آثار و تالیفات او بویژه در عرصه ادبیات داستانی، شهرتی جهانی یافت که برای علاقه مندان زبان فارسی به عنوان میراثی ارزشمند به یادگار باقی خواهد ماند.

روحش شاد و یادش گرامی"

 

تسلیت معاون فرهنگی ارشاد برای درگذشت رهنورد زریاب

در متن پیام تسلیت محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمده است: "نویسنده صاحب‌نام افغانستان با آثاری سرشار از مهرورزی و انسان‌دوستی رخ در نقاب خاک کشید.

"استاد محمداعظم رهنورد زریاب"، در نهمین جایزه ادبی جلال آل احمد با کتاب ارزشمند "چارگرد قلا گشتم" مهمان و برنده بخش ویژه این رویداد ادب فارسی بود. او همواره گنجینه سترگ تمدن فارسی را در قالب واژگان نوین به مخاطبان هدیه می‌کرد.

اینجانب ضایعه فقدان این آفرینش‌گر داستان‌های بدیع را به خانواده ایشان، اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان و ایران تسلیت عرض می‌کنم".

محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده‌ نام‌دار افغانستان، نامی است که در یاد همگان به ویژه نویسندگان و دوستداران ادب و فرهنگ زبان فارسی جاودانه خواهد ماند.

حضورش در جشنواره قند پارسی و شب‌های کابل همیشه مایه دلگرمی اعضای خانه ادبیات افغانستان بود.

یادش گرامی باد."

محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده مشهور افغانستان روزگذشته 21 آذرماه در ۷۶سالگی درگذشت. رهنورد زریاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در این سال‌ها مطرح بوده است و از آثار او می‌توان به "هذیان‌های دور غربت(طنزها)"، "آزای اندیشه و گفتار(مجموعه مقاله‌های پژوهشی)"، "درویش پنجم(رمان)"، "گلنار و آیینه(رمان)"، "داستان‌ها"(مجموعه شش‌جلدی داستان‌های کوتاه)"، "زیبای زیر خاک خفته(گزیده داستان‌های کوتاه)" و ... اشاره کرد.