به گزارش هنرآنلاین، ژاک کافمن یکی از داوران نهایی یازدهمین دوسالانه سرامیک که آثار را به صورت آنلاین داوری کرد در پیامی به این رویداد هنری نوشت: در ابتدا مایلم به برگزارکنندگان این دوسالانه تبریک عرض کنم که با توجه به شرایط بحرانی و تهدیدهای ویروس کرونا که چندین ماه است شرایط ناپایداری را به وجود آورده، شهامت و شجاعت برگزاری این دوسالانه را داشتند.

وی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: به‌طورکلی می‌توان گفت این نمایشگاه باوجود صرف تمام هزینه‌های مادی و معنوی برای برگزارکنندگان آن نمایشی از تعهد، ترقی و رشد هنرمندان سرامیک است. دستاورد کلی این دوسالانه فراتر از کیفیات فنی خود را نشان داد. آثار این دوسالانه گواهی بر این ماجراست که هنرمندان احساس خود را بر اساس هویت و شخصیت خود در سطح فردی و جهانی مطرح کرده‌اند و به‌نوعی بازتابی از سرگردانی و نگرانی هنرمندان است. پر واضح است که سرامیک ایران در این دوسالانه فضایی برای رشد، ترقی و بروز کردن خلاقیت هنرمندان این رشته را فراهم آورد.

کافمن نوشت: بهترین‌ها را برای هنرمندان و برگزارکنندگان آن آرزومندم و امیدوارم شرایط کنونی هر چه زودتر برای هنرمندانی که به رغم مشکلات اقتصادی و بحران سلامتی با شهامت برای این دوسالانه فعالیت نمودند، بهبود یابد. در انتها می‌توانم بگویم که عمیقاً لذت بردم.

ژاک کافمن دبیر سابق آکادمی بین‌المللی سرامیک است که این آکادمی در سال 1952 با هدف ارتباط حرفه‌ای مابین هنرمندان و متخصصان تأسیس شد. آکادمی بین‌المللی سرامیک تنها انجمنی است که در سطح بین‌المللی در زمینه سرامیک فعالیت دارد و مجموعه‌ای از هنرمندان، سرامیست‌ها، گالری داران، کیوریتورها و برخی از مؤسسات را گرد هم آورده است.

شایان‌ذکر است که هفته پیشرو آخرین هفته بازدید از یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران است و این فرصت تا روز جمعه 28 آذرماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 الی 18 از این نمایشگاه بازدید کنند. بدیهی است که بازدید از این دوسالانه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای علاقه‌مندان مهیاست.

همچنین زمان تحویل آثار به هنرمندان از روز شنبه آذرماه تا روز دوشنبه اول دی‌ماه صورت خواهد گرفت.

در این دوره از دوسالانه 94 اثر از 87 هنرمند توسط شورای انتخاب برای نمایش در نمایشگاه ‌دوسالانه سرامیک انتخاب شدند.‌