سرویس تجسمی هنرآنلاین: مجموعه "فریاد بشر" نام مجموعه عکسی است از احمدرضا نوری،‌ هنرمند ایرانی، که در برنامه مجمع اقتصاد شهری با نام "فریاد بشر: میزگردی دربارهٔ حقوق بشر و شهرها"، به‌مناسبت روز حقوق بشر، در تورنتو از آن رونمایی شد.

این مجموعهٔ عکس با همراهی قطعات موسیقی، به‌مناسبت همین رویداد طراحی و اجرا شده و در نهایت کتابی نیز از آن تهیه شده است.

هر قطعه از ۳۰ عکس این مجموعه واکنشی به یک فاجعهٔ انسانی نظیر جنگ است که منجر به مرگ میلیون‌ها نفر انجامیده؛ از رویدادهایی نظیر جنگ‌جهانی اول و دوم، انفجار بمب‌های ‌هسته‌ای در ژاپن، نسل‌کشی ارامنه،‌ جنگ ایران و عراق، جان‌ باختن مردم در افغانستان و همینطور جنگ قره‌باغ.

عکس‌ها هر کدام با جمله یا پرسشی نمادین و همچنین شمار جان‌باختگان هر فاجعه همراه است. قطعه‌ای موسیقیِ انتخابی یا ساختهٔ خود هنرمند هر عکس‌ را همراهی و بر مضمون آن تاکید می‌کند.

احمدرضا نوری پیش‌ از این نیز در جشن هفتاد‌و‌پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد موسیقی اجرا کرده بود. بازدید از نمایشگاهی در پاریس الهام‌بخش اثر این هنرمند بوده است. عکاسی و کار گرافیکی این مجموعه نیز بر عهدهٔ مسلم دهقانی بوده است.

میزگرد حقوق بشر و شهرها، با موضوع آگاهی‌رسانی در زمینهٔ خشونت و جنگ و چگونگی گذر از آنها، با حضور شهرداران، معماران، کنشگران، و مدیران سازمان ملل، ۲۰ آذرماه،‌ همزمان با روز جهانی اعلامیهٔ حقوق بشر در کانادا برگزار شد.

اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر، پیمانی بین‌المللی است که در پی آثار ویرانگر جنگ جهانی دوم، روز ۱۰ سپتامبر ۱۹۴۸ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاریس به تصویب رسید. این اعلامیه برای نخستین بار حقوقی را که تمامی انسان‌ها مستحق آن هستند اعلام می‌دارد.