سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه "یک آرایش ساده" سومین تجربه فیلمسازی پریسا آزمایش است.

در خلاصه‌ داستان این فیلم که بخش رقابتی جشنواره‌ فیلم کوتاه لندن راه پیده کرده، آمده است: زنی در مرز جدایی از همسرش است. او پیش از آماده شدن برای مهمانی، طی چند دقیقه که معادل زمان فیلم است، سفری درونی را تجربه می‌کند، به آگاهی از انفعال خود می‌رسد و می‌خواهد ساختارهایی را که بر او مسلط هستند، بشکند. غزال نظر و محمدرسول صفری در "یک آرایش ساده" ایفای نقش کرده‌اند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره داستان این فیلم و چگونگی پرداخت به آن توضیح داد: "یک آرایش ساده" درباره آرایش ساده‌ای است که هر کدام از ما انسان‌ها در روابط اجتماعی خود از آن استفاده می‌کنیم تا چهره واقعی‌مان پنهان بماند. درواقع فیلم درباره نقاب‌هایی است که استفاده می‌کنیم. قصه فیلم نیز درباره زنی بازیگر است که همواره در حال نقش بازی کردن است و در یک سفر درونی نسبت به نقش‌هایی که در زندگی واقعی بازی می‌کند، آگاه می‌شود.

فیلم کوتاه یک آرایش ساده

آزمایش در ادامه اظهار کرد: این سفر درونی یک مسئله فلسفی است و ازآنجایی‌که تحصیلات من در رشته فلسفه است، همواره مسئله اگزیستانسیالیسم برایم مطرح بوده است و بسیاری از آدم‌های جامعه نیز درگیر آن هستند که در لحظاتی نسبت به آن آگاه می‌شوند. یک حس درونی مشترک است که نسبت به نقش‌هایی که بازی می‌کنیم آگاهی می‌یابیم.

این کارگردان جوان در پاسخ به این سؤال که این فیلم در کدام یک از گونه‌های سینمایی قرار می‌گیرد، گفت: یک فیلم داستانی است و به سینمای تجربی و اکسپریمنتال برنمی‌گردد. در نوع روایت از خرده‌پی‌رنگ‌ها استفاده کردم و به شکل کلاسیک پیش نرفتم.

او درباره زمان ساخت آن و استفاده از عوامل حرفه‌ای در ساخت آن نیز بیان کرد: "یک آرایش ساده" در سال ٩٨ فیلم‌برداری و با مدت‌زمان 15 دقیقه آماده‌ نمایش شد. بعد از چند فیلم کوتاهی که کار کردم این اولین کار حرفه‌ای من با عوامل سینمایی است و می‌توانم بگویم کارهای قبلی من تجربه‌هایی بودند برای به ثمر رسیدن این کار و قطعاً این کار نیز تمرینی است برای این که بتوانم فیلم بلندم را بسازم و به دنیای سینمای بلند داستانی ورود پیدا کنم.

آزمایش درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم لندن نیز اظهار کرد: فیلم تاکنون در دو جشنواره سوئیس و نیجریه حضور یافته و این سومین حضور بین‌المللی آن است.

او در خاتمه به تازه‌ترین اثر خود اشاره کرد و افزود: یک فیلمنامه آماده دارم به نام "نبش قبر" که در استان کردستان می‌گذرد و قصه آن درباره جابه‌جایی مواد مخدر و کولبران است. یک فیلم اجتماعی است با یک تجربه جدید و کاملاً متفاوت که در فضایی روستای و با لوکیشن‌های بیرونی ساخته می‌شود. این فیلم بر اساس یک قصه واقعی است و بخشی از یک قصه بزرگ‌تر است. درواقع لحظه‌ای را برای من بیان کردند و من درگیر آن شدم تا قصه آن نوشته شود. به‌محض این که شرایط کمی بهتر شود و بتوان فیلمبرداری را آغاز کرد وارد پیش‌تولید خواهیم شد.