به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جزیره هاینان (HIIFF) در سانیا در استان هاینان در جنوب چین به سر می‌برد در مصاحبه‌ای از برنامه بعدی‌اش خبر داد.

وی در مصاحبه با CGTN گفت پس از این جشنواره به استان یوننان در جنوب غربی چین سفر می‌کند تا بتواند لوکیشن‌های احتمالی فیلم بعدی‌اش را پیدا کند. او به همین منظور به شهر شرقی هانگژو هم می‌رود.

مجیدی گفت فیلم بعدی‌اش درباره زندگی یک دختر کوچک در دوران پاندمی و بحران کروناست. وی بدون ارائه جزییات بیشتر گفت گروه بازیگران فیلم بعدی‌اش چینی خواهند بود.

اوایل امسال مجیدی گفته بود قصد دارد از تجربیات مردم چین در دوران کرونا، داستانی درباره مبارزه و مقاومت را تصویر کند.

وی در نامه‌ای که اواخر ژانویه به سرویس فارسی رادیوبین‌المللی چین نوشته بود، با مردم این کشور همدردی کرده بود.

مجیدی در مصاحبه‌اش بر این نکته تاکید کرد که به کودکان، هم در کشور خودش و هم در دیگر کشورها اهمیت می‌دهد و معتقد است کودکان امید و آینده هر کشور هستند. وی افزود: بچه‌ها مهم هستند و ما باید به آنها اهمیت بدهیم. در فیلم‌هایم هم همه تلاشم این است که همین را بگویم.

مجیدی روز جمعه در یک مستر کلاس در این جشنواره شرکت می‌کند تا درباره تجربه و باورهایش در ساخت فیلم صحبت کند.

سال پیش مجیدی به عنوان یکی از اعضای گروه داوری هفت نفره نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در چین حضور یافته بود.

وی درباره صنعت فیلم‌سازی چین بر تنوع به عنوان شرط اصلی تاکید کرد و گفت: این کار می‌تواند اساس هویت و غرور فرهنگی نسل بعدی را تحت تأثیر قرار دهد. وی افزود: فکر می‌کنم فیلم‌های چینی تنوع زیادی ندارند و مخاطبان جوان اینجا به جای فیلم‌هایی با تمرکز بر فرهنگ و تاریخ شرقی بیشتر فیلم‌های هالیوودی می‌بیند.

مجیدی گفت: نمی‌گویم که فیلم‌های هالیوودی را دوست ندارم؛ بلکه فیلم‌هایی را نقد می‌کنم که اصل را فراموش می‌کنند و فقط درصدد به دست آوردن منافع بیشتر هستند.

مجیدی سال پیش و پس از انتشار نامه‌ای در همدردی با مردم چین برای بحران کرونا (۱۱ بهمن) با انتشار نامه دیگری گفته بود ساخت فیلمی درباره ویروس کرونا صحت ندارد. وی افزوده بود از ۲ سال پیش قصد ساخت فیلمی با تمرکز بر کودکان چینی را داشته است.