به گزارش هنرآنلاین، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در ضیافت افطار اردوهای جهادی در آستانه اعزام به استان زلزله زده آذربایجان شرقی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان در فاجعه زلزله اخیر بر اهمیت فعالیت های فرهنگی اردوهای جهادی در شهرهای محروم و روستاها تاکید کرد و با پاسداشت یاد حاج عبدالله والی از جهادگران مبدع اردوهای جهادی گفت: کوچکترین فعالیت فرهنگی در شهرهای محروم و روستاها به دلیل نیت پاک و اخلاص دست اندرکاران آن بزرگترین تاثیرگذاری و ره آورد به همراه داشته و خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در باره تغییرات مدیریتی در معاونت امور فرهنگی گفت: شایعات منتشر شده درباره تغییرات مدیریتی به دو دلیل: 1- اهمیت موضوع و 2- ابهام، به وجود می‌آید.

دری ادامه داد: وقتی خبر ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع) در محراب منتشر شد در بلاد اسلامی و شام مردم سوال می کردند مگر علی نماز می خواند که در محراب کشته شده است.

وی حکومت امام علی (ع) را مهمترین موضوع تاریخ اسلام و شیعه از ازل تا ابد دانست و گفت: اما حکومت اموی با تبلیغات زهرآگین و استفاده از عناصر ناآگاه و دوستان کج فهم و منحرفان و زرسالاران به ابهام آفرینی پرداخت تا جائیکه باور اقامه نماز توسط پیشوای مسلمانان برای مردم آن دوران تعجب برانگیز بود.

دری گفت: نباید در پی هر شایعه ای کارمان را رها کرده و مشغول پاسخگویی شویم اما با توجه به اهمیت جایگاه معاونت امور فرهنگی باید ابهام آفرینی ها را از پیش رو برداشت.

معاون امور فرهنگی شایعه سازی‌ها را توسط افراد ناآگاه و زخم خورده دانست و ادامه داد: این ابهام آفرینی ها و شایعه پراکنی ها توسط عناصر کج فهم و احیانا افراد ناآگاه و زخم خورده دامن زده می شود.

وی تصریح کرد: این افراد صلابت، جسارت و قاطعیت توام با عقلانیت معاونت را برنمی تابند و از هر روزنه ای استفاده می کنند تا به شایعات و ابهام آفرینی دامن بزنند.

بهمن دری ضمن توصیه‌ای به اهالی رسانه گفت: البته در این فرصت زمانی باقی مانده از دولت دهم تلاش خواهیم کرد معاونت امور فرهنگی با کمترین تغییرات مدیریتی مواجه شود و از همکاران رسانه ای هم می خواهم به جای دامن زدن به شایعات به امور مهمتر و نقد و بازتاب فعالیت های فرهنگی بپردازند.

وی در پایان افزود: در چند روز اخیر فرصت خوبی فراهم شد تا چشم انداز برنامه پنج ساله معاونت و نیز برنامه پنج ساله فرهنگی اقوام در کشور را تدوین نمائیم که این مساله برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

در این جلسه همچنین مسئول گروه اردوهای جهادی گزارشی مبسوط درباره فعالیت های فرهنگی این گروه و ارسال بسته های فرهنگی و کتاب به روستاها و همچنین تاسیس کتابخانه های سیار ارائه کرد.

پایان پیام/25