سرویس موسیقی هنرآنلاین: احمدعلی راغب آهنگساز  و نوازنده انقلابی در آخرین دقایق روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه بعد از تحمل یک‌ دوره ۵ ساله بیماری سرطان از دنیا رفت. او ۷۶ ساله بود.

راغب متولد سال ۱۳۲۳ در شهر بندر انزلی بود. او موسیقی را از کودکی نزد مادرش آموخت و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و در ارکستر فرهنگ و هنر گیلان و رادیو گیلان به فعالیت پرداخت. پس از چندی در ارکستر ایرانی مفتاح، زیر نظر استاد مهدی مفتاح به عنوان آهنگساز و نوازنده عود شروع به کار کرد و قطعاتی نیز برای خوانندگان معروف ساخت.

او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هنرمندان پیشرو در زمینه ساخت موسیقی‌های انقلابی بود و در ادامه با شروع جنگ تحمیلی، روی آثار شاعران بزرگی چون حمید سبزواری دست به ساخت آهنگ‌ها و سرود‌هایی جاودان زد. راغب را می‌توان هنرمند انقلاب و جنگ دانست که همچنان آثار او بر زبان‌های نسل گذشته و امروز جاری است.

"مدرسه‌ها وا شده"، "بابا خون داد"، "هم‌شاگردی سلام"، "بانگ آزادی"، "شهید مطهر"، "آمریکا ننگ به نیرنگ تو"، "خجسته باد این پیروزی" و ... از جمله آثار به یاد ماندنی اوست. همچنین اولین آلبوم موسیقی پاپ پس از انقلاب با عنوان "رقص گل‌ها" و قطعاتی مانند "گل می‌روید به باغ" یا "بیا به امداد ناتوانان" و ... هم از دیگر آثار این ‌آهنگساز انقلاب هستند.

علاوه بر این کتاب "بانگ آزادی (خاطرات شفاهی احمدعلی راغب)" با تحقیق مهدی چیت‌ساز و مرتضی قاضی و تدوین محسن صفایی‌فرد بهمن ماه سال گذشته توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند ارزنده انقلاب را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.