تاجبخش فنائیان در راستای ارائه راهکارهایی برای افزایش ظرفیت و جذب مخاطب تئاتر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: برای تحقق این هدف لازم است ابتدا نیازهای مخاطب چه از نظر زیبایی شناختی و چه محتوایی تشخیص داده شود تا آثار نمایشی با توجه به سلیقه تماشاگر تولید شوند.

فنائیان در ادامه افزود: افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید از نیازهای زیباشناسی آثار از دیدگاه مخاطب و موضوعات جذاب از نظر او آگاه باشند و در تولید آثار نمایشی باید به این خواست‌ها که لازم و ملزوم یکدیگر هستند پاسخ دهیم.

وی عنوان کرد: بعد از شناخت نیازهای مخاطب باید آثاری بر مبنای آن که مخاطب ما را اغنا کند، تولید شود به گونه‌ای که روز به روز بر میزان استقبال تماشاگر تئاتر افزوده شود.

فنائیان تبلیغات پیرامون تئاتر را مهم دانست و گفت: مردم باید از وجود مجموعه‌ تئاترهای که اجرا می شوند آگاه شوند و هنگامی که این اطلاع رسانی انجام شد، تماشاگر وارد سالن‌های تئاتری می شوند. بنابراین تبلیغات مناسب، درست و به موقع از موارد مهم و به نوعی ضامن تحقق این هدف است.

وی بیان کرد: اگر تماشاگر نیاز خود را در اجرای نمایشی پیدا نکند جذب این هنر نخواهد شد و استقبال اندک و محدودی از آثار نمایشی اتفاق می‌افتد.

فنائیان در پایان تصریح کرد: بعد از اینکه به خواسته مخاطب در این زمینه‌ها پاسخ داده شد، آگاهی و فرهنگ سازی تئاتر در جامعه به وجود می آید و تئاتر مخاطب خود را پیدا می‌کند و سالن‌های موجود پر می‌شوند. پس از طی کردن همه این مراحل مسئله ساخت و ساز سالن ها مطرح می شود، ساخت سالن به تنهائی کافی نیست و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه توسط متخصصین و کارشناسان انجام شود.

انتهای پیام/54/53