سرویس تجسمی هنرآنلاین: کلر سلست (Clare Celeste)، هنرمند عرصه تجسمی که اغلب آثار کلاژ و اینستالیشن ارائه می‌دهد، با گستره وسیعی از گیاهان و جانوارن از هر گوشه زمین اینستالیشن متفاوتی را در سایت شخصی خودش به نمایش گذاشته است. 

این آثار تماشاگر را در دنیای دیگری با رنگ‌های متنوع و گاهی در تضاد شدید با هم قرار می‌دهد. با وجود این‌ که آثار از کاغذ ساخته شده‌اند، جنگل‌های انبوه او واقعی به‌نظر می‌رسند.

این هنرمند با تصاویر دقیق و برش‌ عکس و نقاشی که از بایگانی آنلاین از تصاویر طبیعی تهیه شده ترکیب‌های چشم‌گیری را بر روی کاغذ بازیافت کرده و به نمایش گذاشته است.

کلر سلست در مورد این نمایشگاه گفته است: "من در سراسر جهان بزرگ شده‌ام، زندگی من ترکیبی از انواع یک کلاژ است. بنابراین برایم منطقی است که یک پروانه برزیلی را در کنار گل آمریکای شمالی قرار دهم. به نظرم، آن‌ها ذاتاً به یکدیگر متصل هستند."

او هم‌چنین می‌افزاید: "بعد از دیدن آثارم متوجه شدم که بسیاری از گونه‌های موجود در این تصاویر منقرض شده‌اند، تصمیم گرفتم بیشتر به کاهش تنوع زیستی توجه کنم. انسان‌ها از سال 1970 تاکنون 68 درصد از تنوع زیستی سیاره زمین را از بین برده‌اند، بنابراین کار با تصاویر کلاسیک می‌تواند بسیار دلخراش باشد."

این آثار علاوه بر جذابیت، درگیر مضامینی هم‌چون مرگ، زوال و شکنندگی است. البته مسائل تغییرات آب‌وهوایی و کاهش تنوع زیستی موضوعاتی هستند که هنرمند در آثارش بیشتر به آن‌ها پرداخته است.

این هنرمند در سطح بین‌المللی با مجله نیویورک و با ناشران، استودیوهای طراحی، آژانس‌های تبلیغاتی، دپارتمان‌های خلاق و گالری‌های هنری همکاری می‌کند.

کلر سلست با لوئیزا دورکین، دانشمند تنوع زیستی، یک همکاری مداوم دارد. او از هنر خود برای افزایش آگاهی در مورد پایداری و تنوع زیستی بهره می‌برد. این هنرمند در تمام زندگی خود با فرهنگ‌ها و محیط‌های مختلف آشنا شده و در آثارش از آن‌ها استفاد کرده است.

آثار کلر سلست را می توانید بر روی سایت این هنرمند به نشانی www.clareceleste.com دنبال کنید.