به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره طی احکامی جداگانه شهرام کرمی، مهرداد کورش‌نیا و علیرضا اوسیوند را به‌عنوان داوران نهایی بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت معرفی و منصوب کرد.

شهرام کرمی؛ نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تا کنون آثار مختلفی از این نویسنده و کارگردان منتشر و یا در مقام کارگردان توسط وی اجرا شده‌است. نمایش‌نامه‌های "شب تار کاهگل‌نشینان"، "دیوار"، "لطفا با مرگ من موافقت کنید"، "خانه خورشید"، "بلوط‌های تلخ"، "اتوبان سکوت"، "غریبه‌های همیشگی"، "شوراب و هشو"، "پوتین‌های عموبابا"، "مدریک"، "پوکه‌های برنجی"، "چه کسی سهراب را کشت؟"، "نامه‌های شرجی"، "خروس می‌خواند"، "مردی برای همیشه" و "شکار بزرگ شنبه" از مهم‌ترین آثاری نمایشی این هنرمند است که برخی از آنها در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی برگزیده شده‌اند.

 آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون تئاتر مقاومت، نمایش‌نامه "کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت"، مهرماه امسال توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی و منتشر شد.

مهرداد کورش‌نیا؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری است. فعالیت هنری خود را از سال 1376 با سینمای جوان آغاز کرد و بعد از آن نویسندگی و کارگردانی بیش از ده اثر نمایشی را به عهده گرفت که نمایش پرمخاطب "آخرین نامه" در دهه نود از جمله آنها است. وی در جشنواره‌های خارج از کشور چندین نمایش اجرا نموده و جوایز متعددی نیز از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است که از میان آنها می‌توان به جایزه اول نویسندگی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر مقاومت، جشنواره دانشجویی و جشن سالانه ادبیات نمایشی کشور اشاره کرد. وی همچنین نویسندگی سریال‌های پرمخاطب "ممنوعه"، "کرگدن"، "دیو و ماه‌پیشونی" را در شبکه خانگی و نیز فیلم‎های سینمایی "قصیده گاو سفید" و‌ "بی آبان" را بر عهده داشته‌است. کورش‌نیا در حال حاضر به‌عنوان مدرس ادبیات نمایشی در دانشکده هنر و معماری مشغول به تدریس است.

علیرضا اوسیوند؛ دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکده تربیت مدرس است که از دهه ۶۰ در رسانه ملی به‌عنوان بازیگر، دوبلور و تهیه‌کننده حضور داشته‌است.

"رعنا"، "بچه‌مهندس"، "پهلوانان نمی‌میرند"، "آژانس دوستی"، "کتابفروشی هدهد"، "همسایه‌ها"، "ملکوت"، "آرام می‌گیریم" و "نابرده رنج" از جمله فعالیت‌های وی به‌عنوان بازیگر در حوزه سریال‌های تلویزیونی است.

وی همچنین در چندین فیلم سینمایی از جمله "پرنده‌باز"، "خرس"، "اخراجی‌ها"، "قاعده بازی" و "پایان‌نامه" به ایفای نقش پرداخته‌است.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به‌صورت زنده و آنلاین با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.