به گزارش هنرآنلاین، در پی فاجعه جانسوز زمین‌لرزه استان آذربایجان شرقی پس از پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، جمع کثیری از مسوولان کشوری و اهالی فرهنگ، هنر و ادب کشور از جمله عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی، حسین علیزاده، سالار عقیلی، مهران مدیری، محمد میرزمانی، مجید سرسنگی، رضا صادقی، مهتاب کرامتی، علیرضا داودنژد، تهمینه میلانی، بهرام رادان، رضا عطاران و ... پیام‌های تسلیتی برای بازماندگان این حادثه تلخ منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، بخشی از پیام مسئولان و هنرمندان در همدردی با بازماندگان این زمین‌لرزه که در اختیار خبرگزاری هنر ایران و سایر رسانه‌های خبری قرار گرفته به شرح ذیل آمده است:

عزت الله انتظامی: دلم پر می‌زند تا به کمک زلزله زدگان آذربایجان بشتابم اما متاسفانه نمی‌توانم.

پرویز پرستویی ضمن اعلام همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اعلام کرد: باید تک تک ما فکر کنیم این اتفاق برای ما افتاده و به کمک این عزیزان بشتابیم. پرستویی که در زلزله بم نیز به یاری حادثه‌دیدگان شتافته بود، تاکید کرد: در این حادثه هم دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم و سعی می‌کنیم کمک‌ها به صورت سامان‌یافته و مستقیم به دست این عزیزان برسد و خود نیز به این مناطق خواهم رفت تا از نزدیک با این عزیزان همدردی کنم

حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده برجسته تار و سه‌تار در پیامی، مصیبت وارده به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و با هموطنان خود، ابراز همدردی کرد. متن پیام بدین شرح است: با سلام به آذربایجان عزیز و مردم بزرگ و غیور آن. هنوز گرمای وجود و عشق سرشار شما در دیداری که با هم داشتیم در درونم شعله‌ور است و نغمه‌های عاشقانه‌تان در گوشم؛ نغمه‌هایی که از خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌های افتخارآفرین شما حکایت می کند. در اندوه و رنج‌تان شریکم و از عشق‌تان لبریز. همیشه در کنارتان هستم. در کنار مردمی که آبادی و آبادانی در دل و وجودشان است. همدردی من و دوستانم را بپذیرید.

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و مشاور هنری شهرداری تهران ضمن ابراز تاسف و تاثر نسبت به زلزله اخیر آذربایجان، این مصیبت را به عموم ملت ایران به ویژه بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و برای بهبودی آسیب دیدگان این حادثه آرزوی سلامت و بهبودی کرد.

ابراهیم حاتمی کیا و عوامل ساخت فیلم سینمایی "چ" ضمن تسلیت به مناسبت جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان به دلیل زلزله آذربایجان شرقی، با بازماندگان و حادثه‌دیده‌گان ابراز همدردی کردند.

سالار عقیلی نیز به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی پیام همدردی خود را به مردم خطه آذربایجان شرقی اعلام کرد: وقتی خبر ناگوار و جان کاه زلزله استان آذربایجان را می شنوم،که هزاران کیلومتر از وطن عزیزم فاصله دارم. اخبار و تصاویر منتشر شده به حدی غم انگیز است که دیدن و شنیدن آن از این فاصله هم دل هر انسانی را به درد می اورد. در نهایت تالم و تاسف این حادثه دلخراش را به بازماندگان و هموطنان عزیز و داغ دیده ام تسلیت عرض می نمایم. بی شک اجرای برنامه‌هایی به منظور جبران خسارات مادی و معنوی وارده به هممیهنان آذریمان از وظایف بنده و جامعه موسیقی کشور است. امید وارم که این توانایی ناچیز، قدمی کوتاه در این راه بلند باشد.

رضا صادقی
همدردی، رسمی پسندیده در فرهنگ پاک ایران و ایرانی است.
با آرزوی صبر و شکیبایی و قدرت برای تحمل مصیبت وارده به هموطنان صبور آذربایجان
با تمام وجود به عنوان یک ایرانی همدردی ما را بپذیرید و تسلای خاطرتان را از خدای شب‌های قدر خواهانیم.
ما ایرانیان و مخصوصا مشکی‌پوشان و هنرمندان و هنر دوستان را در غم خود شریک بدانید.
یاشاسین آذربایجان

رحیم شهریاری (سرپرست گروه آراز): من این حادثه را از صمیم قلب به هموطنان عزیز کشورم تسلیت می گویم و امیدوارم این عزیزان ما را در غم خود شریک بدانند، همچنین وظیفه همه هموطنان این است که در شرایط بحرانی در کنار هم باشیم پس باید دست در دست هم به کمک این عزیزان بشتابیم. گروه موسیقی آراز به سرپرستی رحیم شهریاری 2 و 3 شهریور در استان اردبیل و 8 تا 11 در تبریز به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان به صحنه می‌رود.

علیرضا قربانی هنرمند موسیقی کشورمان در قالب پیامی ابراز همدردی خود را با مردم داغ دیده آذربایجان شرقی اعلام و درگذشت هموطنان آذری زبان را تسلیت گفته است.او در پیام خود ضمن ابراز تاسف از این حادثه دلخراش آورده است: همدردی خود را با مردمان منطقه غرب کشور اعلام کرده و از خداوند منان صبر و شکیبایی را برای خانواده بازماندگان مسئلت می خواهم.

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ایران نیز مراتب تسلیت و همدری عمیق خود را با مردم ایران به ویژه خانواده‌های کشته شدگان و مجروحین زلزله اخیر آذربایجان شرقی ابراز کرد. مهتاب کرامتی در این ارتباط گفت: ضمن ابراز تاسف از وقوع این زلزله مرگبار، مایلم با خانواده‌های قربانیان این حادثه همدردی کرده و برای بازماندگان آرزوی سلامت و بهبود می‌کنم. وی ضمن اعلام آمادگی برای کمک به هر نحو ممکن به مردم زلزله‌زده، افزود: دفتر یونیسف در ایران ضمن تماس با دولت جمهوری اسلامی آمادگی و تعهد خود را برای ارائه هرگونه کمک ابراز کرده است. من نیز حاضرم هر قدمی لازم باشد برای کمک به زنان و کودکان آسیب دیده از زلزله بردارم. کرامتی تاکید کرد: یونیسف نقش مهمی در عملیات کمک‌رسانی در پی زلزله بم ایفا کرد. این نهاد دارای تجارب بین‌المللی زیادی برای مداخله در شرایط اضطراری است و آماده کمک‌رسانی در این زمینه است. در ادامه این پیام ها بسیاری از مسئولان کشور نیز در حوزه‌های مختلف مراتب همدردی خود را ابراز کردند.

حبیب‌آلله صادقی؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنان در زلزله آذربایجان گفت: طی این سال‌ها در حوادث طبیعی هنرمندان در کنار مردم بوده‌اند، همان‌طور که در زلزله بم در کنار مردم بودیم و به کمک زخمی‌های این حادثه رفتیم.

علیرضا داودنژاد کارگردان سینمای کشور ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی گفت:حضور هنرمندان و بازیگران سینمای کشور بخصوص آذری زبانان عرصه هنر در کنار مردم داغدیده آذربایجان شرقی باعث تسلی خاطر بازماندگان آنها خواهد شد. وی ادامه داد:امیدوارم مسئولان هر چه سریعتر با بررسی مشکلات این هموطنان از آنها رفع نیاز کرده و به کمک آنها بشتابند.

اصغر فرهادی در پی حادثه‌ی زلزله‌ی شمال غرب کشور با هموطنانمان در این خطه از کشور ابراز همدردی کرد. در بخشی از متن پیام کارگردان برگزیده اسکارآمده است: امروز مردم بسیاری سوگوار عزیزان از دست رفته‌ شمایند و اندوهگین از رنجی که بر شما رفت. فرهادی با اشاره به اینکه "شاید همدردی‌ها در برابر این داغ همیشه باقی‌، ناچیزند" نوشته است: همین احساس همدلی و در کنار شما بودن بسی با ارزش است و غنیمت‌، من نیز سوگوار رنج شما هستم و صبوری و آرامشتان را آرزومندم.»

پیام تسلیت سید شهاب الدین حسینی به مردم زلزله زده

دلمان چون دیارتان سخت لرزید و قلبمان چون خانه هایتان فرو ریخت، اشک و عشق و دعایمان نثارتان باد.برادر و خواهر آذربایجانی ام،شریک درد و غمتان هستم. برادر کوچکتان سید شهاب الدین حسینی
پیام تهمینه میلانی به زلزله زدگان آذربایجان
خانه ام ویران _ عزیزانم در خاک
از که گلایه کنم؟
کتایون ریاحی سفیر نیکوکاری "مهرآفرین" با ابراز تاسف از وقوع زلزله در آذربایجان خواستار شد: نیکوکاران به کمک مردم زلزله زده بشتابند.
در پیام این موسسه آمده است: باری دیگر زلزله‌ای در گوشه‌ای از سرزمین عزیزممان ایران رخ داد و تعداد زیادی از هموطنان و خویشاوندان ما را در کام خود گرفت و دردی جانکاه بر قلب‌های همه ما و بویژه داغدیدگان و مصدومان حادثه نشست.
انتظار این بوده که در چنین موقعیتی همه نهادهای ذیربط و مسئولان محترم با تمام وجود برای هموطنان زلزله زده کاری و اقدامی بکنند؛ که حتما به وظیفه انسانی خود عمل کرده و می‌کنند.
اما این امر، از مسوولیت هیچیک از ما و آحاد مردم را کم نمی‌کند؛ بدین وسیله ضمن اعلام همدردی و همدلی با تک تک عزیزان‌مان در حادثه دلخراش زلزله آذربایجان شرقی، از خداوند مهرآفرین برای تمامی از دست رفتگان ، طلب مغفرت و برای همه بازماندگان و خویشاوندان این واقعه تلخ و اندوهبار طلب صبر و شکیبایی داریم و آمادگی کامل خود و تمامی اعضا و یاوران مهرآفرین را برای هر نوع حضور و کمک رسانی اعلام می‌داریم.»
تسلیت بهرام رادان به قربانیان زلزله آذربایجان
آسمان لرزید وقتی بدن‌هایتان زیر آجرها غلتید
هموطن آذری عزیزم،
این مصیبت بزرگ را هزار بار به تو تسلیت می‌گویم. گرچه می‌دانم تسلیت نیز حتّی اندکی از غم‌های تو کم نمی‌کند. فقط بدان که قلب من و میلیونها هموطن دیگرت و میلیاردها انسان در سراسر زمین، با توست. و امیدوارم از پس این سیاهی، سپیدی برآید.
برادر کوچکترت؛ بهـرام
دلنوشته خشایار اعتمادی برای زلزله زدگان آذربایجان
خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ در سوگ درگذشت تعدادی از هموطنان مان در زلزله آذربایجان دلنوشته ای را در صفحه شخصی اش در فیسبوک قرار داده که متن آن چنین است:
گریه کن…که پاره ی تن زیره پاره آجره … همه جا از بوی خاک و گریه و ناله پره… هرکی دنبال عزیزش توی خاک چنگ میزنه… نکنه تو دل خاک قلبی هنوزم میزنه؟
هرکی دنبال عزیزش توی خاک چنگ میزنه… نکنه تو دل خاک قلبی هنوزم میزنه؟

عبدالحسین مختاباد

یا حق
ای عاشقان‌ ای عاشقان امروز ماییم و شما
افتاده در غرقابه‌ای تا خود که داند آشنا
خبر تاسف بار در گذشت هموطنان مظلوم آذربایجانی‌ام در اثر زلزله ویرانگر تاسف و تالم عمیقم را برانگیخت. ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار، باید همه ما در حد توانمان دست در دست هم نهیم تا مرهمی بر زخم های آنان بوده و نیز باری را از دوش این مردم فهیم و بزرگ برداریم.
علی پهلوان (گروه آریان)
و باز بلایای طبیعی عزیزان و هموطنانمان را مصیبت زده کرد، وقت این رسیده که دست در دست هم صدای پای امید را به کوچه‌هایشان برگردانیم.
یادمان باشد که تب و تاب اولیه این حادثه ناگوار که خوابید، تازه درد کسانى نمود پیدا می‌کند که باید براى ساختن زندگى از دست رفته اشان هزینه بسیار زیادى را متقبل شوند، این مرحله هم کم مصیبتى نیست و نباید بعد از پایان جو سنگین و غمگین این روز‌ها، این مردم مصیبت زده را تنها بگذاریم.
بابک جهانبخش
از خبر وقوع زلزله در آذربایجان و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنانم بسیار متاسف و متاثر شدم. ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه دردناک، در شبی که تقدیر همگان مقدر شد، از خداوند متعال غفران و رحمت الهی فوت‌شدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیب دیدگان را مسئلت دارم.
پیمان ناصح‌پور
با مردمان غیور و سخت کوشی که من از آذربایجان سراغ دارم، بار دیگر بر خواهند خواست و حماسه خواهند آفرید، زیرا که آذربایجان همیشه بیدار و حماسه ساز است. عاشیق‌های آذربایجان ایستاده، ساز‌هایشان را روی سینه گذاشته و همانند ستارخان و باقرخان، عظمت آذربایجان را با موسیقی زیبا و حماسیشان به رخ جهانیان خواهند کشید. اینجانب با اطمینان خاطر می‌گویم: آذربایجان همشه اویاخدی.
فرزاد فرزین
کشته و زخمی شدن هموطنان عزیزمان در زلزلهٔ امروز آذربایجان را به مردم عزیز کشورمان و بازماندگان این حادثهٔ غمبار و خانواده‌های داغدیدهٔ آن‌ها تسلیت می‌گوییم.
بهنام صفوی
واقعا دردناک است، از این طریق به هموطنان آذری تسلیت می‌گویم و آرزوی صبر برای همهٔ این عزیزان دارم.
فرهاد جواهر کلام
عرض تسلیت دارم به هموطنان عزیزم که عزیزانشان را در حادثه ناگوار زلزله آذربایجان شرقی از دست داده‌اند، مرا نیز در غم‌هایتان شریک بدانید

عوامل سازنده قلب یخی با نگارش نامه‌ای به مردم زلزله زده آذربایجان همدردی خود را با این عزیزان اعلام کردند.

در متن این نامه آمده است: چند روزی است که قلبمان فشرده شده و اندوهی عظیم بر دلهایمان خانه کرده است، دستهایمان به کار کردن نمی‌رود و رو به آسمان است. مردم عزیز و غیور آذربایجان، تک تک عوامل پروژه "قلب یخی" با شما همدردی می‌کنند و در این روزهای عزیز از خداوند متعال برای شما صبر خواهانند. همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را هر چند بسیار ناچیز را برای شما ارسال می‌کنند. باشد که مرهمی بر دل‌های زخم خورده شما باشد.» این نامه از طرف افراد زیر به امضاء رسیده است: سیدکمال طباطبایی، بهرام بینا، سامان مقدم، جواد فرحانی، مرتضی غفوری، سیامک مهماندوست، ایرج شهزادی، ایمان امیدواری، فرناز انصاری، گلناز گلشن، امیر توسلی، پیام ایرایی، علیرضا شمس شریفی، نگین موسوی ... و رضا کیانیان، هدیه تهرانی، رضا عطاران، مهران مدیری، علی قربانزاده، حسین یاری، هانیه توسلی، طناز طباطبایی، امیرحسین رستمی، پژمان بازغی و تمامی عوامل گروه کارگردانی، تولید، فیلمبرداری، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، گریم ، صحنه و لباس ، موسیقی ، تدارکات و سایر بازیگران پروژه قلب یخی.

دفترموسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان درزلزله روزگذشته شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. درمتن این پیام آمده است: خبر وقوع زلزله درآستانه شب نزول قرآن دراستان آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان باعث تاسف و تاثر مردم ایران بخصوص جامعه هنری گردید. دفترموسیقی این مصیبت عظیم را به پیشگاه امام عصر(عج)، رهبرجمهوری اسلامی ،ملت صبورایران و همه عزیزان داغ دیده و آسیب دیدگان این حادثه تسلیت گفت ،همچنین از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی کشته شدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله را مسالت کرد. امیداست مردم عزیزایران بخصوص جامعه موسیقایی کشور با همه توان خود به یاری مردم حادثه دیده شتافته تامرهمی برای درد‌های این هموطنان رنج کشیده باشیم.

همچنین مرکز هنرهای نمایشی نیز در پیامی به زلزله زدگان آذربایجان وقوع این حادثه دلخراش را تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است: خشم طبیعت و زلزله ای مهیب گروهی از هم میهنان ما را در خطه دلاورخیز شمال غرب ایران از ما گرفت و ایران زمین در غم از دست رفتگان این فاجعه داغدار است. جامعه تئاتر ایرانی و اداره کل هنرهای نمایشی در همنوایی با مردم بزرگوار ایران، این مصیبت جانگداز را به بازماندگان تسلیت عرض نموده و خود را در غم ایشان شریک می داند.

پیام تسلیت خانه هنرمندان ایران به زلزله زدگان آذربایجان : بسم الله الرحمن الرحیم روز شنبه بیست و یکم مرداد ماه، ملت ایران با درد و غمی بزرگ روبرو شد. خبر وقوع زلزله ویرانگر در آذربایجان و کشته و مجروح شدن جمع کثیری از هموطنان عزیز ما، حادثه دلخراشی بود که اندوه ایرانیان را در ماه مبارک رمضان و همزمان با سوگواری برای امام اول شعیان دو چندان کرد. خانه هنرمندان ایران از سوی هنرمندان و اعضای این خانه وقوع این حادثه غم بار را به ملت شریف ایران و بازماندگان این رخداد تاثر برانگیز تسلیت و تعزیت گفته و در این راه از هیچ کوششی برای کمک به آسیب دیدگان این واقعه فروگذار نمی کند.

پیام تسلیت خانه تئاتر به بازماندگان زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی

خانه تئاتر به مناسبت وقوع زلزله استان آذربایجان شرقی پیامی منتشر کرد.متن این پیام به این شرح است:

خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و شهرهای اهر، ورزقان و هریس و کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنان باعث تاثر و تاسف گردید. خانه تئاتر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی را به ملت ایران تسلیت می گوید و شفای مجروحان و صبر بازماندگان را آرزومند است. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی به مردم زلزله‌دیده در آذربایجان شرقی اظهار همدردی کرد. در پیام تسلیتی که از سوی مدیریت، هنرمندان و کارکنان حوزه هنری صادر شده ، چنین آمده است: حادثه زلزله در شهرهای اهر، ورزقان و هریس و روستاهای اطراف آن، موجب تاثر و اندوه ما شد و دلهای رمضانی‌مان را جریحه دار کرد. در بخش دیگر این پیام تسیلت با اشاره به ضرورت تسریع و اهتمام دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در امداد و کمک رسانی به زلزله دیدگان، حوزه هنری نیز برای ارائه هر گونه خدمت و کمکی از سوی واحدهای تابعه خود در شهرهای آذربایجان شرقی به خانواده های آسیب دیده، اعلام آمادگی کرده است.

همچنین بسیاری از هنرمندان دیگر که در این گزارش مجالی برای ذکر نامشان نشد و عوامل برنامه تلویزیونی "نود" و "خنده بازار" و جمعی از کارتونیست‌های جهان با خلق آثار هنری در این رابطه از جمله افرادی بودند که زلزله جان کاه آذربایجان شرقی را تسلیت گفته و با بازماندگان احساس همدردی کردند.

انتهای پیام/