به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن جوابیه این دفتر آمده است: "مبنای ابلاغ اصلاحیه پنج سطری به یک کتاب داستانی حدود چهارصد صفحه‌ای،  ضوابط نشر مصوب در مورخه 1389/01/24توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که نشر هر اثری را که موجب اختلاف میان اقوام و مذاهب می‌شود ممنوع کرده است.

روشن است که در تطبیق این ضابطه بر یک کتاب با توجه به تفسیرهای مختلف از یک متن به ویژه در بافت‌ها و سیاق‌های مختلف، امکان اشتباه وجود دارد که آیا مصداق منع است و یا مصداق تبصره‌ای است که در ذیل آن آمده است. تاکنون مواردی از این دست در صورت اعتراض ناشر مجددا در اداره کتاب طرح و بررسی و اگر اشتباهی از ناحیه این اداره صورت گرفته بود، اصلاح می‌شد. بی تردید مسیر بررسی مجدد کتاب مذکور در صورت اعتراض ، برای ناشر محترم هموار است.

نظر به ضرورت رعایت جوانب امر و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی، از انتشار نکات پیشنهادی برای اصلاح یا حذف در این کتاب معذوریم. این موارد بر حسب تشخیص بررسان محترم مصداق منع مورد اشاره در ضوابط نشر تلقی شده است و انتظار می‌رفت اگر اعتراضی به تشخیص ارزیابان وجود دارد در همان روال قانونی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

در این باره تاکید می‌شود، مبنای ارزیابی این اثر در دفتر کتاب صرفا ضابطه قانونی بوده است و هیچ نظر دیگری مورد توجه بررس‌های محترم کتاب که از اهل فضل و متعهد به مبانی تشیع‌اند، نبوده است.

در ادامه ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهیده صدیقه حضرت فاطمه علیهاالسلام، از کسانی که از سر دردمندی و تعهد دینی تذکرات سودمندی دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم. امیدواریم با دقت در ارزیابی آثار مذهبی ، ضمن عمل به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوع بودن توهین به مقدسات مذاهب، مانعی برای نشر آثار علمی و تحقیقی که حقائق تاریخی را بازگو می‌کنند، ایجاد  نشود.  

همچنین  در پایان در خصوص انتشار کتابی مرتبط با شرایط کرونایی کشور، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم دریافت مجوز اعلام وصول، ضمن جلوگیری از توزیع این کتاب نسبت به اصلاح برخی از موارد آن در چاپ بعدی اقدام خواهد شد".