رضا صورتی کارگردان نمایش در رابطه با اجرای محیطی نمایش "مسترپرزیدنت" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در مجموعه تئاترشهر یک قرارداد برای اجراهای محیطی وجود دارد که اگر اثری به گونه محیطی اجرا می‌شود لزوم اجرا ی آن مشخص باشد یعنی اگر ما در کافه تریا اثری را اجرا میکنیم باید دلیل از اجرا در آن مکان مشخص باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتباط با تماشاگر یکی از اتفاق‌های خوب در تئاتر محیطی است گفت: عموما تماشاگر هنگامی که در سالن نمایش برای تماشای اثری قرار می‌‍‌گیرد با شنیدن صدای موسیقی و پخش نور صحنه دچار نوعی انقباض می‌شود اما در اجراهای محیطی به علت عدم وجود قاب صحنه تماشاگر ارتباط راحت‌تری را با اثر نمایشی برقرار می‌کند.

صورتی یکی از ویژگی‌های تئاتر محیطی را استفاده از بداهه در اجرا دانست و در رابطه با موضوع نمایش "مسترپرزیدنت" گفت: در نمایش دو داستان موازی با هم پیش می‌رود، داستان اصلی در ارتباط با سربازی است که به جنگ رفته و برگشته است و مطالبات خود را از طریق نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست می‌کند، در کنار این موضوع داستان دیگری که مربوط به اعتراض شخصیتی است که بازیگری در یکی از سالن‌های نمایشی نقش او را ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: از نخستین اجراهای نمایش تمام تلاش ما بر این بود تماشاگر ارتباط راحتی را با اثر برقرار کند و قراردادهای اجراهای صحنه‌ای در نمایش ما شکسته شود و نمایش را بر اساس ارتباط مستقیم تماشاگر و بازیگر اجرا می‌کنیم. صداها در این نمایش بدون واسطه و زنده در کنار صحنه گفته می‌شود.

صورتی تصریح کرد: در این نمایش بیان دو موضوع دغدغه اصلی من بود اول بیان مسئله جنگ و علت پیدایش آن و بعد اعتراضی که یک فرد از بد ضعیف بودن اجرای نمایش دارد.

نمایش "مسترپرزیدنت" با بازی علی سلیمانی سر نسری تا 27 مرداد ساعت 19 در سالن تشریفات مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه است. انتهای پیام/54/53