به گزارش هنرآنلاین، براساس این طرح، شرایط عمومی و اختصاص مجموعه تئاترشهرهای مراکز استان های کشور و شیوه اجرا شدن این طرح به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تشریح شده است.

با اجرای این طرح علاوه بر تالارهای نمایشی متعلق به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالارهایی که متعلق به بخش های خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی یا دولتی باشند با داشتن تفاهم نامه بهره برداری بالای هفت سال با نظارت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند متقاضی بهره مندی از تسهیلات این طرح باشند. همچنین در صورتی که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها مبادرت به تکمیل، تجهیز و اختصاص یکی از تالارهای موجود مراکز استان کنند، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انعقاد تفاهم نامه ای از این اقدام تا سقف یک میلیون ریال حمایت خواهد کرد.

عدم توجه صرف به فعالیت های نمایشی، بهره مندی از سیستم حمل و نقل شهری، برخورداری از فضای مناسب انتظار تماشاگران و ایجاد امکانات رفاهی و فرهنگی (کتاب فروشی، آب سردکن، بوفه و ...)، نصب بیلبوردهای اطلاع رسانی با ابعاد مناسب در محیط مجموعه، نصب تابلو، برخورداری از محل تمرین و کارگاه های تخصصی و آرشیو لباس، آکسسوار، دکور، انبار دکور و واگذاری بهره برداری مجموعه مورد نظر به شعبه انجمن هنرهای نمایشی ایران در استان در چهارچوب تفاهم نامه معاونت امور هنری و در قالب یک قرارداد مستقل با انجمن هنرهای نمایشی ایران از جمله شرایط عمومی مجموعه های تئاترشهر استان ها است.

همچنین ظرفیت حداقل 200 صندلی، داشتن سن نمایشی با حداقل ابعاد m10×6 و ارتفاع مناسب، شیب مناسب جایگاه مخاطب با ارتفاع پلکان حداقل 10 سانتی متری، برخورداری از رنگ مناسب، تعبیه جایگاه مناسب نصب پروژکتور بالا، جلو و در زوایای مناسب طرفین صحنه، دارا بودن سیستم نور و صدا مناسب و اطفائ حریق و سیستم سرمایش و گرایشی دار بودن دو تالار نمایش کوچک از جمله شرایط اختصاصی مجموعه های نمایشی استان های کشور است.

براساس این طرح باید مجموعه های تئاتر شهر استان ها از طریق مدیرکل استان به عموم مردم معرفی شوند. همچنین اعزام هیات کارشناس خبره و فنی اداره کل هنرهای نمایشی به استان برای بازدید و بررسی محل پیشنهادی در چارچوب شرایط عمومی و اختصاصی طرح، ارائه گزارش کارشناسی و فنی هیات اعزام شده و انعکاس گزارش هیات کارشناسی و فنی برای اصلاح وتکمیل موارد مورد نظر و انعکاس محل های پیشنهادی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی به اداره کل استان و انجمن هنرهای نمایشی، تنظیم و مبادله قرارداد مستقل و واگذاری بهره برداری محل مورد نظر به شعبه انجمن هنرهای نمایشی ایران در استان، ارسال یک نسخه از قرارداد به اداره کل هنرهای نمایشی ایران از جمله مواردی است که در بخش شیوه اجرای این طرح آمده است.

گفتنی است، این طرح در تاریخ 5 تیرماه به تصویب معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.

انتهای پیام/52/53