سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه ملی صنایع دستی در سال جاری و به سبب شیوع ویروس کرونا در قالب انتشار فراخوان از سوی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به شیوه مجازی برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری آن، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در توسعه اقتصادی صنایع‌دستی کشور به ویژه در پی شیوع مجدد بیماری کرونا و خسارت‌های ناشی از آن عنوان شده است.

بر این اساس، امکان فروش آثار هنرمندان سراسر کشور در این نمایشگاه مهیا شده و فعالان عرصه‌های گوناگون از مهرماه سال جاری، ثبت نام برای حضور در این رویداد را آغاز کرده‌اند.

نکته قابل توجه در امر برگزاری این نمایشگاه آنکه علاوه بر اینکه محدودیت سهمیه‌ای برای ثبت نام وجود ندارد، هیچ‌گونه درصدی نیز از فروش محصولات صنایع‌دستی از هنرمندان دریافت نخواهد شد و اجاره بهای پنل‌های اختصاصی برای تمام مشارکت‌کنندگان در مدت زمان برگزاری رویداد مذکور، بدون هزینه و رایگان است.

به گفته خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تاکنون ۱۲۰۰ هنرمند و بیش از ۴۲۰۰ قلم صنایع‌دستی در این نخستین نمایشگاه مجازی حضور داشته‌اند که در پی ثبت نام‌های انجام گرفته، ایرانی بودن محصولات و همچنین قیمت مناسب آن از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

روند حضور هنرمندان صنایع‌دستی در این رویداد به این شرح است که پس از ثبت‌نام در این سامانه از سوی کارشناس صنایع‌دستی در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، آثار و محصولات ارزیابی شده و پس از آن به منظور تأیید به معاون صنایع‌دستی و یا مدیرکل استان ارجاع می‌شود و پس از تأیید نهایی از سوی مدیرکل، فرآیند ثبت‌نام هنرمند به پایان می‌رسد و امکانی به وجود می‌آید که از طریق سامانه بتواند محصولات خود را بفروشد.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این رویداد به پایگاه الکترونیکی iwtdc.ir مراجعه کنند.