سرویس سینمایی هنرآنلاین: مرتضی پژوهان که با فیلمنامه"گودال" تندیس بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را از آن خود کرد، با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره، گفت: برگزاری جشنواره مقاومت سبب می‌شود به‌صورت تخصصی همه ابعاد سینمای مقاومت و دفاع مقدس مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت فیلمنامه‌ در سینما، افزود: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت بسیار مغتنمی را برای فیلمنامه‌نویسان جوان فراهم کرد تا این افراد بتوانند در فضای رقابتی و کاملاً تخصصی، کیفیت آثار خود را با دیگر هم‌ترازان به داوری بگذارند.

پژوهان ادامه داد: حضور در این جشنواره و برگزیده شدن در آن، علاوه بر اینکه سبب شناخته شدن فرد می‌شود، سکوی پرتابی برای ورود جوانان بااستعداد به عرصه‌ سینما است، البته به شرطی که افراد همچنان مورد حمایت قرار بگیرند.

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به نقش مهم فیلمنامه در خلق آثار فاخر در حوزه سینمای دفاع مقدس، تصریح کرد: نه‌تنها در سینمای مقاومت و دفاع مقدس بلکه در همه گونه‌ها و ژانرهای سینمایی، فیلمنامه مهم‌ترین رکن است تا جایی که بدون استفاده از یک فیلمنامه و داستان و قصه خوب نمی‌توان فیلمی درخور توجه ساخت حتی اگر همه عوامل آن از کارگردان تا بازیگران کاملاً حرفه‌ای باشند.

او در پایان یادآور شد: امید است جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همچنان استمرار برگزاری داشته باشد چراکه بهترین محل برای فیلمسازان و سینماگران جوانی است که در پی فرصتی برای ارائه توان و خلاقیت خود هستند.