به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی سی ‌و نهمین جشنواره تئاتر فجر، هیئت ‌انتخاب آثار بخش "دیگرگونه‌های اجرایی" متشکل از ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر‌ راد  ارزیابی آثار این بخش را در سه مرحله انجام خواهند داد.

ندا شاهرخی دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه "پاریس ۸" و دانشجوی دکترا با تخصص تئاتر اجتماعی- کاربردی در  "پاریس ۸"، مدیر هنری "موسسه بین‌المللی فانوس هنر پارس" و مدرس بازیگری و کارگردانی است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به اجراهای متعدد داخلی و بین‌المللی در مقام کارگردان در حوزه "تئاتر در مکان‌های نامتعارف" اشاره کرد.

حسین توازنی‌زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد سینما و دانشجوی دکترای مطالعات فیلم در دانشگاه خرونینگن هلند است. مطالعات و آثار او به عنوان کارگردان عمدتا متمرکز بر اجراهای مکان‌محور با محوریت معماری، فیلم، حافظه و احساسات است. اجراهای او در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی برای توازنی‌زاده و گروه "هنرهای اجرایی کاریز" شده است.

امیر راد دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نقاشی از دانشگاه هنر، مدیر و موسس "کانون نیومدیای موزه هنرهای معاصر تهران"، رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران و مدرس و پژوهش‌گر دانشگاه‌ است. راد در بسیاری از فستیوال‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله دوره‌های گوناگون جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و… به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، هیئت‌انتخاب، هیئت‌داوران و کیوریتور حضور داشته است.

در بخش "دیگرگونه‌های اجرایی" صاحبان ۷۴ ایده متقاضی حضور شدند که مطابق فراخوان، پس از دریافت ایده‌ها و ویدئوهای ۵ دقیقه‌ای تشریح‌کننده، اثر آن‌ها توسط هیئت‌انتخاب بررسى شد. اسامی آثار پذیرفته‌شده جهت حضور در مرحله دوم، به منتخبین اعلام و از سوی هیئت‌انتخاب به گفت‌وگو دعوت شدند. در این مرحله  جلساتی آنلاین با صاحبان آثار برگزار شد و منتخبین چگونگی اجرای خود را تشریح کردند تا در نهایت آثار پذیرفته‌شده براى حضور در مرحله سوم انتخاب شود. صاحبان آثار منتخب در مرحله سوم می‌بایست از ٨ تا ١٥دی‌ماه اثر کامل خود را به هیئت‌‌انتخاب ارائه کنند. اسامی آثار راه‌یافته نهایى به جشنواره نیز نیمه دی‌ماه اعلام می‌شود.

این بخش  با مدیریت سامان خلیلیان در سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

سی ‌‌و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه در سال جاری برگزار خواهد شد.