انوشیروان بهرامی، رییس موزه هنرهای معاصر اهواز، درباره دومین نمایشگاه فروش آثار هنری خوزستان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه بر طبق آیین نامه‌ دولت مبنی بر اینکه هر سازمان باید بخشی از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهد، طی جلساتی با مدیر کل ارشاد و معاونت ادارات اداری و مالی ارشاد برنامه ریزی شد و با استفاده از امکان دسترسی به بودجه دولت مبنی بر خرید آثار دولتی، اقدام به برگزاری این نمایشگاه کردیم.

وی بیان کرد: خریدار این آثار مردم هستند، ما هم طی فراخوان‌هایی که انجام شده نامه‌هایی را به ادارات مختلف فرستاده‌ایم تا طبق مصوبه یاد شده، ار هنرمندان خوزستانی حمایت شود.

وی تاکید کرد: این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در برنامه های خود دارد تا تعدادی از این آثار را خریداری کند و ما نیز برای حمایت از آثار در برنامه های خود داریم تا تعدادی از آن‌ها را خریداری کنیم.

رییس موزه هنرهای معاصر اهواز در توضیح قیمت گذاری آثار گفت: این آثار توسط شورای ارزش‌گذاری آثار متشکل از رضا رینه ای (نقاش و خوشنویس)، دکتر سعید فلاح فر (کارشناس هنری وزارت متبوع) و دکتر امامی فر(نقاش) ارزش گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت‌های اعلام شده از 300 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 5 میلیون تومان هم رسیده است. البته هنرمندان از قبل خود قیمت‌های پیشنهادی را ارائه کرده بودند و این شورا در برخی موارد که صلاح می‌دانست قیمت‌ها را به پایین‌تر از میزان اعلام شده و یا بالاتر از آن میزان تغییر داد.

بهرامی آثار ارسالی به این نمایشگاه را نسبت به دوره اول آن خوب اعلام کرد و گفت: آثار نسبت به دوره قبل در سطح بالاتری قرار دارند. علت این امر آن است که دوره قبل اولین دوره برگزاری نمایشگاه بود و هم ما و هم هنرمندان چندان آشنایی با نحوه برگزاری آن نداشتیم. گذشته از این که هنر روز به روز تغییر می‌کند و به سمت مدرنیته کشیده می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان دومین نمایشگاه فروش آثار هنری خوزستان از ماه قبل در سطح شهر و همچنین از طریق فضای مجازی و نامه به ادارات مختلف اعلام شده بود. اما به علت همزمانی با ماه رمضان و برگزاری نمایشگاه قرآن، برگزاری نمایشگاه 31 مرداد و اول شهریور برنامه ریزی شد.

انتهای پیام