به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسوی "لوموند"؛ فیلم های مختلفی با مضامین سوپر قهرمان"، "رمانتیک"، "درام"، "پلیسی" و غیره در تابستان امسال (2012 میلادی) در سینماهای جهان اکران شده‌اند، که مخاطبان بسیاری داشته اند. اسامی این فیلم ها را به نقل از این خبرگزاری فرانسه زبان می خوانیم : فیلم "راک قرن" فیلمی موزیکال کمدی به کارگردانی "آدام شانکمن" است که از سیزده ژوئن (بیست و چهارم خرداد) اکران خود را آغاز کرده است. از بازیگران این فیلم می توان به "تام کروز"،" کاترین زتا جونز" اشاره کرد. فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به کارگردانی "مارک وب" از چهارم ژوئیه (چهاردهم تیر) در سینماهای جهان اکران خود را شروع کرده است. این فیلم در ادامه فیلم های مرد عنکبوتی است. اکران فیلم "آبراهام لینکلن" که از یازدهم ژوئیه (بیست و یکم تیرماه) آغاز شده بود نیز جزو دیگر فیلم های موفق تابستان امسال لقب گرفت. این فیلم به زندگی آبراهام لینکلن، رئیس جمهور امریکا می پردازد.

فیلم "بتمن، شوالیه تاریکی بر می خیزد" به کارگردانی "کریستوفر نولان" که از تاریخ بیست و پنجم ژوئیه اکران خود را آغاز کرده، تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای هالیوود شده است.

انیمیشن Rebelle : اکران این انیمیشن از اول آگوست(یازده مرداد) در فرانسه آغاز شد.

فیلم "یادآوری کامل" به کارگردانی "لن وایزمن" از پانزدهم آگوست (بیست و پنج مرداد) اکران عمومی خود را در سینماهای فرانسه آغاز کرده است.

فیلم "بی مصرف ها 2" به کارگردانی "سایمن وست " هم اکنون اکران عمومی می شود.

فیلم "میراث بورن" به کارگردانی "تونی گیلوری" نیز در هفته های اخیر تبدیل به یکی از پر فروش ترین فیلم های هالیوودی شده است. "میراث بورن" که با هزینه 125 میلیون دلاری ساخته شده در اولین هفته نمایش تنها در 13 کشور خارجی به روی پرده سینما رفت و فروش بسیار خوب هشت میلیون دلاری را برای خود رقم زد.

پایان پیام / 91