به گزارش هنرآنلاین، جلیل رحیمی در مراسم تجلیل از خبرنگار که در تکیه معاون‌الملک برگزار شد اظهار کرد: بحث توسعه و رونق‌بخشی برای رسیدن به تعالی جامعه، در هر کشوری مطرح است.

رحیمی حرکت جامعه به سوی تعالی را در گرو همدلی مردم و مسئولان دانست و افزود: این تعالی میسر نمی‌شود جزو توسط پل ارتباطی مردم و مسئولان، که همان رسانه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز خبرنگار امانت‌داری است یعنی خبر را درست و صحیح به اطلاع عموم برساند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه صداقت را تکمیل کننده امانت‌داری عنوان کرد و گفت: صداقت در اخبار باعث معتبر بودن خبر می‌شود و خبر را برای مردم مهم جلوه می‌دهد.

وی ایجاد تامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و مردم را از دیگر وظایف خبرنگار دانست و تصریح کرد: خبر باید درست و معتبر توسط چشم تیزبین خبرنگار شکار شود به دور از تحریف، جوسازی، ذهنیت طرفداری و جانبداری براساس حقایق و واقعیت، آن را انعکاس دهند.

رحیمی حضور خبرنگار را در بعضی از مکان‌ها برای عین بخشیدن به خبر الزامی دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در راستای گردآوری حقایق گام بردارد و مردم را از امورات و اخبار محلی آگاه کند تا مردم بدانند و بفهمند که در اطراف آنها چه می‌گذارد این‌گونه است که در مسیر توسعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: امروزه اهمیت و تاثیر رسانه بر هیچ ‌کس پوشیده نیست و اصحاب رسانه به این مهم توجه داشته باشند که در صدد جمع‌آوری اخبار درست، دقیق و معتبر باشند که لازمه آن اندیشه کردن و پژوهش است.

جلیلی در ادامه سخنانش گفت: درصدد هستیم که تکیه معاون‌الملک را در فهرست آثار یونسکو به عنوان موزه تعزیه و پهلوانی ثبت کنیم و در محرم سال‌جاری نخستین مراسم تعزیه کشور در این تکیه اجرا خواهد شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان با اشاره به زلزله آذزبایجان شرقی با آسیب‌دیدگان این زلزله ابراز همدردی و به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

در این مراسم با دادن لوح و جوایزی از خبرنگاران کرمانشاه تجلیل شد.

انتهای پیام