سرویس نمایش هنرآنلاین// بدون شک استناد به کلام حق از مهمترین ویژگی‌های تولیدات نمایشی ویژه بیستمین نمایشگاه قرآن بود که به نحوی شایسته و در فضایی معنوی با بیش از 90 اجرا به پایان رسید.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، حوزه تئاتر عضو جدانشدنی نمایشگاه قرآن بوده و در سال جاری و در بُعد کمی و کیفی قابل قیاس با سال‌های قبل نبوده است.

آمار اعلام شده درباره مخاطبان این آثار که از مرز 70 هزار نفر نیز می‌گذرد نشان از قابلیت های بالای این بخش نمایشگاه در جذب مخاطب تئاتری دارد؛ آثاری که به شکل جدی و مستقیم به موضوعات قرآنی پرداخته و گامی مؤثر در راستای شناخت هرچه بیشتر مخاطبان نمایشگاه در گروه های سنی مختلف با کلام وحی برداشته است.

قرائت آیات قرآن مجید از سوی هنرمندان حاضر در آثار تئاتری باهدف انس بیشتر تماشاچیان با کلام حق در قیاس با آثار سال های گذشته که بیشتر متکی بر مفاهیم کلی قرآنی و زندگی ائمه اطهار بوده است گواهی روشن بر این مطلب است.

همچنین ورود گونه های مختلف تئاتر ملی نیز از نکات مثبت این دوره از نمایشگاه بود و پرده خوانی "اصحاب فیل" با نگاهی بر یکی از قصص قرآنی و با استناد بر آیات سوره مبارکه "فیل" مثالی روشن در این حوزه است.

درپایان می‎‌توان اجرای 30 نمایش با شیوه پرده‌خوانی، 15 اجرای صحنه‌ای و 80 اجرای میدانی را دلیلی روشن بر توفیق دفتر تئاتر دینی و معاونت هنری ارشاد در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم دانست که میزبانی بیش از 70هزار تماشاچی و مخاطب قرآنی را در برداشت و نگاه ویژه مسئولان فعلی در حضور پررنگ عرصه هنرهای نمایشی در سایر رویدادهای بین‌المللی را به فال نیک گرفت. انتهای پیام/52/53