به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از تاریخ 31 مرداد 91 آغاز به کار می کند و در سوم شهریور ماه، با حضور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان خواهد یافت.

حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره که به تازگی در تقویم دائمی نمایش‌های خیابانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، رسمیت بخشیدن به این جشنواره تلقی می‌شود.

در این جشنواره 15 استان کشورمان شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، کردستان، تهران، قم، یزد، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی موقعیت شرکت می‌کنند.

نمایش‌ها در هشت نقطه شهر لاهیجان از جمله در مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک بعثت، سن روباز بوستان هنر، پارک گل‌ها، پارک رفتگر، مجموعه تفریحی استخر، پارک جانبازان و کوی سردار جنگل لاهیجان اجرا می‌شوند.

علاوه بر 100 اثر که از این 15 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و تنها 21 گروه منتخب شده‌اند، سه گروه خارجی از ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان نیز در جشنواره حضور پیدا می‌کنند. این گروه‌ها در دو بخش مسابقه و میهمان به رقابت می‌پردازند.

بر اساس اعلام رأی هیأت بازبینی نمایش‌های "باروت" به کارگردانی احمد صمیمی از تهران، "انقلاب زباله" به کارگردانی مجتبی خلیلی از تنکابن، "تب تابلو" به کارگردانی محمود فرضی نژاد از سیاهکل، "کی آشغالشو اینجا ریخته" به کارگردانی محمد مظفری از بوشهر، "دست به دست هم دهیم به مهر" به کارگردانی ساحل احمددوست از آستانه اشرفیه، "مکبث و یک کاسه دوغ شتر" به کارگردانی اسفندیار قرنجیک از گنبد کاووس، "صدای سکوت" به کارگردانی بهداد بلیغ فر از تهران، "من دوست ندارم تنها باشم" به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد، "یخورده اینورتر" به کارگردانی پویان عطایی از اهواز، "سفر پرماجرا" به کارگردانی علی شیدیان از لاهیجان، "کلاه" به کارگردانی مسعود رشیدی از قوچان، "مگه دستفروشیعیبه" به کارگردانی ستار مهرشاد از اهواز، "خواب نما" به کارگردانی نگین سرکانی از تهران، "گمشده" به کارگردانی حیدر رضائی از اندیمشک، "عروسی شب" به کارگردانی زهرا بردبار از رشت، "قاقاخان" به کارگردانی وریاشاکر از سقز، "مسافران عاصی" به کارگردانی عزیز زادسر از مریوان، "تصادف" به کارگردانی علی بیداوسی از لاهیجان به بخش مسابقه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافتند.

داوران منتخب سومین جشنواره تئاتر خیابانی "شهروند" را قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر و نمایش‌نامه نویس)، مجید امرایی (نویسنده، کارگردان ، منتقد تئاتر) و شهرام کرمی (نویسنده و کارگردان تئاتر) داوری تشکیل می‌دهند.

این جشنواره امسال در 16 عنوان شامل شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و نگاه اسلام به بهداشت فردی و محیط، شهروند و تولید ملی- حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منکر، شهروند و رفاه اجتماعی، شهروند و سالمندان، شهروند و مدیریت زباله و پسماند، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه اقتصادی، شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی، شهروند و فرهنگ شهرنشینی، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، مشارکت شهروندان در اداره شهر، مشارکت شهروندان در حفظ اموال شهری و مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان 31 مرداد 91، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد، واحد لاهیجان برگزار می شود.

انتهای پیام