به گزارش هنرآنلاین، منصور شرفی صبح امروز در جلسه برگزاری هفته هنر اردبیل در مرکز کشور اظهار کرد: در این ارتباط و در گام اول اقدام به تشکیل ستاد استانی کردیم تا نیازمندی‌ها را احصاء و بستر همکاری دستگاه‌های فرهنگی را مطلوب و شایسته فراهم آوریم.

وی افزود: در این زمینه آئین‌نامه جامع، کامل و مکتوبی به استان ابلاغ شده است و قرار است هفته چهارم مهرماه در برج آزادی تهران هفته هنر اردبیل برپا شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: البته قبل از ما استان کردستان اجرای برنامه خواهد داشت و ما خواسته‌ایم مکان مناسبی را برای نمایشگاه توانمندی‌های استان اختصاص دهند تا بتوانیم در فضائی مطلوب قابلیت‌های این استان را معرفی کنیم.

شرفی تصریح کرد: استان اردبیل یازدهمین استانی است که هفته هنر خود را در تهران برگزار می‌کند که ما خواسته‌ایم نمایشگاه ما با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و مکتبی با محوریت برگزاری آئین‌های عزاداری و برنامه‌های بومی و محلی به شکل زیبا و هنرمندانه برپا شود.

وی گفت: در آئین افتتاح هفته هنر اردبیل حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و هنرمندان اردبیلی ساکن تهران قطعی شده و ما در کنار نمایشگاه فروش آثار هنری استان اردبیل را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: هر روز 400 نفر در این نمایشگاه پذیرائی و اسکان می‌شوند و ما در تلاش هستیم با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اعم از هنری، فرهنگی، معرفی سوغات، گروه‌های برتر هنری و معرفی برگزیده‌های نمایش خیابانی در این هفته شایسته در دفاع از توانمندی‌های استان وارد میدان شویم.

شرفی در ادامه سخنان خود از چاپ ویژه‌نامه‌‌ای به عنوان هفته هنر اردبیل به همت یکی از نشریات محلی و استانی خبر داد و بیان داشت: در کنار چاپ این ویژه‌نامه برنامه موسیقی محلی نیز در کنار نمایش خیابانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام