به گزارش هنرآنلاین، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه "بهمن سبز" با اعلام خبر واگذاری سینما آفریقا تهران به حوزه هنری گفت: پیروی ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینماهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری و پیگیری‌های انجام شده، سرانجام امروز دوشنبه سوم آذر این سینما رسما تحویل موسسه "بهمن سبز" شد تا به‌زودی به پردیس مجهز چندساله تبدیل شود.

وی افزود: موسسه "بهمن سبز" در راستای طرح تحول سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، به زودی پروژه بازسازی و توسعه این سینمای باسابقه و ماندگار ایران را طراحی و آغاز خواهد کرد.

حسینی درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح، سینما آفریقا به پردیس مجهزی با بیش از 10 سالن نمایش شامل کافه سینمای روباز، سالن ویژه کودک، سالن سینمای 3D، سالن VIP و استودیوهای تخصصی با برخورداری از استانداردهای روز دنیا تبدیل و وارد چرخه اکران خواهد شد.

این مدیر سینمایی بیان داشت: حفظ، احیا و بازگشت دوباره سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار به چرخه فرهنگ و هنر، از اهداف اصلی موسسه "بهمن سبز" در طرح تحول سینماهاست که پیش از این با بازسازی و توسعه سینماهایی نظیر پردیس سینمایی "ساحل" و "چهارباغ" اصفهان، پردیس سینمایی "عصرجدید" گرگان، پردیس سینمایی "بهمن" شهرکرد، پردیس سینمایی "بهمن" تهران، پردیس سینمایی "اکسین" اهواز و... رخ داده است.