به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، محمدحسین ارسطوزادهبا اعلام این خبر گفت: این اداره‌کل نسبت به برگزاری مزایده عمومی یک مرحله‌ای ۱۰ عمارت تاریخی بوشهر از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اقدام کرده است که متقاضیان می‌توانند تا ۲۹ آذر ماه سال جاری با ورود به این سامانه، درخواست خود را ثبت کنند.

او افزود: این بناها شامل قلعه محمدخان دشتی، قلعه ملک منصورخان شبانکاره، قلعه نصوری سیراف، عمارت کمندی، عمارت آذین، عمارت مهندسی، عمارت زنده‌پی، عمارت دروشی (خانه کارگر)، خانه دیانت و مغازه تجاری واقع در بازار تاریخی است که بیشتر این بناها در بافت تاریخی بندر بوشهر قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای رفع ابهام در خصوص چگونگی شرایط واگذاری به این اداره‌کل مراجعه کنند. مزایده‌گران از نظر توان مالی و دارا بودن تجربه کاری در زمینه کاربری مصوب طرح، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارسطوزاده در پایان گفت: تمامی برآورد هزینه‌ها بر اساس جدول بارگزاری شده در سامانه ستاد مشخص بوده که نیاز است متقاضیان با مطالعه دقیق فرم‌ها و شرایط واگذاری، نسب به ثبت‌نام خود اقدام کنند.