محمد نیک‌بین تهیه‌کننده فیلم سینمایی "تنهایی پر هیاهو" به کارگردانی تهمینه میلانی در گفت‌وگو با هنر‌آنلاین درباره روند شروع پیش تولید این فیلم گفت: چون این فیلم تولید گسترده و پر حجمی دارد مشغول مذاکره با بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هستیم تا میزان و نوع مشارکت بنیاد فارابی در تهیه و تولید فیلم مشخص شود.

وی با اشاره به لزوم تامین امکانات تولید این فیلم افزود: به هر حال فیلمی که در حوزه سینمای دفاع مقدس ساخته می‌شود، تولیدش با سایر فیلم‌ها متفاوت است. این مسئله با توجه به کمبود امکانات سینمای جنگ در سینمای ما نیز تشدید خواهد شد.

نیک‌بین درباره مذاکره با ارگان‌های نظامی برای در اختیار قرار دادن امکانات و ادوات نظامی عنوان کرد: این بخش از تولید فیلم باید از طریق بنیاد سینمایی فارابی انجام شود.

این تهیه‌کننده درباره جذابیت‌های تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس نیز گفت: تولید هر فیلم جدیدی چالش‌های خودش را دارد و می‌آموزم که در حین تولید فیلم با مسائل جدید روبه‌رو شوم.

نیک‌بین درباره انتخاب عوامل فیلم متذکر شد: فعلا با توجه به شرایط نامشخص تولید در مورد انتخاب عوامل تصمیمی گرفته نشده است.

لازم به یادآوری است تهمینه میلانی در حال حاضر مشغول انتخاب لوکیشن این فیلم در جنوب کشور است. ۳۰ درصد از فیلم سینمایی "تنهایی پر هیاهو" در تهران و ۷۰ درصد آن در جنوب کشور فیلمبرداری می‌‌شود.

داستان این فیلم همزمان با روز اول آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز و تا سال‌های بعد از جنگ ادامه دارد.‌ این فیلم زندگی دختر جوانی را روایت ‌می‌کند که شغل‌اش بازیگری و خیاطی است و ناخواسته درگیر جنگ می‌شود.