کارگردان مجموعه تلویزیونی "راز پنهان" در گفت‌وگو با هنر آنلاین درباره ساخت مجموعه مناسبتی و نحو شخصیت‌پردازی کاراکترهای این مجموعه عنوان کرد: در شخصیت‌پردازی این مجموعه تلاش کردم به زوایای مثبت ومنفی آنها بپردازم . هیچکدام از آدم‌های این مجموعه عاری از خطا نیستند و لغزش‌هایی مرتکب شدند. حتی پدر و مادر فرامرز هم در لغزش پسرشان گناهکار هستند و بعد از کارهایی که فرامرز انجام می دهد با او قهر می کنند و این قهر طولانی مدت هم هست.

وی ادامه داد: حتی حدیث نبوی وجود داردکه اگر در خانواده‌ای قهری وجود دارد بیشتر از یک روز نباشد. بنابراین پدر و مادر فرامرز نمی بایست او را به حال خودش رها می‌کردند و وظیفه پدر و مادریشان این گونه ایجاب می‌کرد که باید در کنار فرزندشان قرار می گرفتند و اورا راهنمایی می‌کردند .

سام در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به فطرت پاک همه آدم‌ها در بدو تولد متذکر شد: شرایط و اتفاقات در طول زندگی باعث آلوده شدن فطرت آدم‌ها می شود و در این آلوده شدن پدر و مادرها تا حدی نقش مهمی دارند.

سام با تاکید بر محوریت قرار دادن شخصیت فرامرز در ایجاد درام مجموعه گفت : فرامرز در کار به عنوان خطا کار اصلی مورد توجه است . بقیه آدم‌ها خطا هم دارند اما گناه و خطایشان به اندازه فرامرز نیست. زن فرامرز به این مسئله شناخت پیدا کرده که او هم در زندگی گذشته اش مقصر بوده است . زندگی که با علاقه شروع و در ادامه با اختلاف‌های عمیقی مواجه شده است.

این کارگردان جوان با اشاره به اهمیت مجموعه سازی در ماه رمضان تاکید کرد : مجموعه‌های تلویزیونی در ماه رمضان مورد توجه بیشتری برای مخاطبان قرار می گیرد و از این بابت تجربه خوبی داشتم و خوشبختانه مردم با مجموعه ارتباط خوبی برقرار کرده اند .