به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی شماره ۲۵۴ "ماهنامه‌‌ نمایش" با نگاه ویژه‌‌ به "شازده کوچولو و اقتباس برای درام" با مطالبی به قلم عباس جهانگیریان، منصور خلج، بهرام جلالی‌پور، احمد کامیابی‌مسک و  فریدون محرابى منتشر شده است.

همچنین مخاطبان می‌توانند نقد و تحلیل نمایشنامه‌ "سعدی هملت می‌شود" با عنوان "کتابی برای دیدن" نوشته‌ سعید محبی و مقالاتی چون "دردمندی که تشنه‌ دانستن است!" نوشته‌ نصرالله قادری، "بررسی مسأله‌ نیاز در پدیداری فرهنگ و هنر نمایش" نوشته‌ محمدرضا امیرخانی، "مقاومت در برابر تئاتر بودگی" نوشته‌ ماروین کارلسون با ترجمه‌ مجید کیانیان و "تحلیل یک باور اسطوره‌ای در دنیای نمایش مالزی: "پاک دوگل" دلقک مقدس و قابل احترام" نوشته‌ محمود دهقان‌هراتی را در این شماره بخوانند.

پرونده‌ "یک نمایش: بیداری" شامل مقدمه‌ای با عنوان "بیداری به وقت کرونا!" نوشته‌ نصرالله قادری و گفت‌وگو با داود دانشور، فرزانه نشاط‌خواه، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و رضا امامی و نقد نمایش "بیداری" با عنوان "همیشه پای یک زن در میان است" نوشته‌ آزاده فخری بخش دیگری از شماره ۲۵۴ "ماهنامه‌‌ نمایش" است.

سرمقاله‌ این شماره با نام "حرف، تئاتر و نمایش دروغ بزرگ!" به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

شماره‌ ‌۲۵۴ "ماهنامه‌‌ نمایش" ویژه‌ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با سردبیری نصرالله قادری در ۹۶ صفحه و با بهای ۱۵‌ هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.