سرویس مد و لباس هنرآنلاین: برای افرادی که اهل سفر هستند و یکی از مهم‌ترین تفریحاتشان گردشگری است، تهیه لباس مناسب با توجه به جغرافیا و اقلیم موردنظر همواره از دغدغه‌هایشان بوده و تلاش کرده‌اند با تحقیق و بررسی نیاز خود و ظرفیت بازار پوشاک، به نتیجه دلخواه خود در این زمینه دست پیدا کنند.

حال‌آنکه در کشور ما، به دلیل نبود مواد اولیه و تکنولوژی تولید این محصولات که به‌نوعی دارای ویژگی‌هایی نزدیک به لباس ورزشی هستند، بخش عمده‌ای از نیاز بازار توسط برندهای خارجی تأمین می‌شود.

اما فارغ از موضوع پوشاک ورزشی، اینکه اقدامی به‌منظور طراحی و تولید مجموعه لباسی ویژه در زمینه گردشگری به سرانجام رسد، کمتر خبرساز شده است.

اما به تازگی خبر منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی اسپینووا نخستین لباس از "مجموعه تومارو" خود را عرضه کرده و فلسفه پشت این مجموعه تولید کاملاً گردشی محصولات با استفاده از منابع تجدیدپذیر است.

نساجی امروز درباره این مجموعه نوشته است: لباس‌های جدید این کمپانی با همکاری کمپانی برگنس برند نوروژی مطرح در عرصه منسوجات پایدار اوت دور و کمپانی هالی استیونسونز تولیدکننده بریتانیایی پنبه مومی و پارچه‌های مقاوم در شرایط آب و هوایی سخت‌تولید شده است.

هدف از عرضه این مجموعه جلوگیری از استفاده از مواد اولیه خام و استفاده از منابع تجدیدپذیر و درواقع تولید گردشی بوده است. در این فرایند از پشم مورد تأیید FSC و یا ضایعات سلولزی به‌عنوان ماده اولیه خام برای تولید الیاف استفاده می‌شود.

این روش برخلاف سایر روش‌های ثبت‌شده برای تولید الیاف سلولزی فاقد فرایند حل شدن، مواد شیمیایی مضر و جریان‌های جانبی است. ترکیبات شیمیایی الیاف مشابه کاغذ بوده و درنتیجه بدون جدا شدن میکرو پلاستیک‌ها از آن به‌سرعت تجزیه می‌شود.

در حال حاضر از مواد اولیه فوق برای تولید پیراهن استفاده می‌شود اما در آینده می‌توان آن‌ها را آپسایکل یا همان بهیافت و به یک محصول کاملاً متفاوت تبدیل کرد.