سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکم آذرماه به‌عنوان روز اصفهان به پاسداشت و ارج نهادن به قدمت فرهنگی و هنری این شهر تاریخی نام‌گذاری شده است.

آزاده مجیدی از فعالان حوزه مد و لباس در شهر اصفهان با اعلام خبر برپایی یک مسابقه طراحی لباس به مناسبت هفته بزرگداشت اصفهان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران به‌واسطه قدمت و تعدد ابنیه تاریخی و همچنین میراث فرهنگی و هنری از دیرباز است و از همین رو همواره هنرمندان از نمادهای این شهر به‌عنوان منبع الهام بهره گرفته و آثار بی‌نظیری را در عرصه‌های مختلف خلق کرده‌اند.

او با اشاره به این که جریان طراحی لباس در کشور طی سال‌های اخیر به‌کرات از شهر اصفهان که در فرهنگ‌ عامه آن را به نصف جهان می‌شناسند، وام گرفته و به‌ویژه با تکیه‌ بر معماری بناهای تاریخی این شهر، آثار منحصربه‌فردی را ارائه کرده است.

این طراح لباس و مدرس در ادامه افزود: امسال و به‌رغم مشکلات متعدد حوزه آموزش به‌واسطه شیوع ویروس کرونا اما هم‌زمان با نزدیک شدن به روز اصفهان که البته چندی است تحت عنوان هفته اصفهان و به مدت یک هفته، میزبان برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در این شهر هستیم، مرکز علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران، فراخوانی را با عنوان "مسابقه طراحی لباس با موضوع نماد اصفهان" منتشر کرده است.

مجیدی افزود: بر این اساس، تمام هنرمندان عرصه مد و لباس به‌ویژه دانشجویان سراسر کشور می‌توانند تا با شرکت در این رویداد، ضمن اقتباس از معماری، صنایع‌دستی، سوغات و سایر نمادهای مختص شهر اصفهان، آثار خود را در زمینه طراحی لباس به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

او با تأکید بر این که قصد برپایی نمایشگاهی از آثار رسیده به این مسابقه وجود دارد اذعان داشت: طبق مذاکراتی که با مجموعه "عمارت هنرمند" به‌عنوان یکی از خانه‌های تاریخی در شهر اصفهان به انجام رسیده، قرار است نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه به‌زودی در این فضا برپا شود.

مجیدی گفت: مسابقه در سه بخش طراحی لباس برای بانوان، آقایان و کودکان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان طی دو هفته آغازین آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

پوستر اولیه مسابقه طراحی لباس به مناسبت هفته بزرگداشت اصفهان را پیش از تمدید مهلت ارسال اثر تا نیمه آذرماه در ادامه ببینید:

24c01a5e-4026-4fb6-b0e2-e1e2ee5c0cb6