به گزارش هنرآنلاین، نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌ها رسانه ملی با حضور علی دارابی و مدیران کل و شورای معاونین و مدیران مراکز صدا و سیما (به‌صورت ویدئوکنفرانس) برگزار شد.

دکتر دارابی در این نشست با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده و اهمیت این رویداد مهم برای کشور اظهار کرد: مدیریت اجرایی کشور برای چهار سال آینده در این حضور مردمی تعیین می‌شود، ضمن این که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان مجالس محلی هم با رأی مردم مشخص می‌شوند، شوراهایی که نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره شهرها و روستاها داشته و نمادی از مردم‌سالاری به شمار می‌روند.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در آبادانی و توسعه شهرها و روستا نقش‌آفرین هستند بنابراین باید با تولید برنامه‌های مناسب و نیز اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌واسطه، هم در تقویت آن‌ها بکوشیم و هم مردم را برای شرکت در انتخابات آتی آماده کنیم به عبارتی رسالت اصلی صدا و سیما در این بُرهه، تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در آستانه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم، به همین دلیل یادواره شهید سلیمانی که اختصاص به تولیدات صدا و سیماى مراکز کشور دارد با مشارکت استاندارى و صدا و سیماى خوزستان، حمایت و پشتیبانى معاونت امور استان‌هاى سازمان صدا و سیما تدارک دیده شده است، یادواره‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام و بازخوانی اندیشه‌ها و سیره سردار سلیمانی که با اتکا به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های اجرایی صدا و سیما مراکز، توجه به اهمیت واحدهای "پخش" و ضوابط مربوط به آن ضروری است، پخش شبکه‌های استانی صدا و سیما باید با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص اداره شود و در عین حال تربیت نیروی متخصص، جوان و تازه‌نفس هم در اولویت قرار گیرد.

دارابی در ادامه به شیوع کرونا و وضعیت حساس کنونی اشاره و ابراز کرد: محدودیت‌های جدیدی از سوی دولت وضع شده که به زودی اجرایی خواهد شد، در این شرایط کسب و کارها، روابط اجتماعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همینطور تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هم دستخوش تغییرات و محدودیت‌هایی می‌شوند، در این شرایط وظیفه شبکه‌های استانی، این است که با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، از تبعات اجتماعی این محدودیت‌ها بکاهند و از سوی دیگر با تولید برنامه‌های جذاب و دیدنی، مخاطبانی را که این روزها فرصت بیشتری برای نشستن پای رادیو یا تلویزیون دارند راضی نگاه دارند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: علاوه بر این تولید و پخش برنامه‌های آموزشی به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها امری ضروری است، اقدامی که از سوی شبکه‌های سراسری در دستور کار قرار گرفته و شبکه‌های استانی هم در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: لازم است این برنامه‌ها با جدیت و زمان‌بندی دقیق‌تری دنبال شود همچنین بخش‌های آموزشی برنامه‌های خانواده‌محور هم ارتقاء کمی و کیفی مناسبی داشته باشد چه اینکه این بخش‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی هم مفید هستند.