به گزارش هنرآنلاین، محسن جوادی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت هفته کتاب و فعالیت ها و برنامه های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این هفته، اظهار داشت: کتاب سرمایه تمدن اسلامی و ایرانی ما است و تمدن ما با کتاب شناخته می شود. اگر در جایی از تاریخ به بزرگی از ما یاد می شود با کتاب بوده است و اگر بار دیگر بخواهیم آن بزرگی و جایگاه را داشته باشیم، باید کتاب را با توجه بیشتر به آن و برگزاری چنین برنامه هایی رونق بدهیم.

معاون امور فرهنگی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در این زمینه ضروری است در جست و جوی راه هایی باشیم که می‌تواند موجب منزلت و بزرگی جایگاه کتاب شود و این مهم می تواند از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اعتلای نقش کتاب در جامعه و احترام به مولفان و نویسندگان کتاب، به دست آید. با یافتن چنین راه‌هایی می توانیم شکوه تاریخی کتاب در ایران  را احیا کنیم.

او افزود: همچنین لازم است کتاب در سیستم آموزشی و اداری ما جایگاه مناسبی پیدا کند و به آن احترام گذاشته شود. وقتی یک مدیری کتاب بخواند به طور قطع کارمندان او هم کتاب می خوانند. وقتی در یک سیستم اداری به کتاب ارزش و بها داده شود این بها و ارزش از سوی بقیه کارکنان آن مجموعه هم صورت می گیرد. در خانواده ها هم به همین صورت است و پدر خانواده می تواند نقش مهمی در علاقه ‌مندی اعضای خانواده به کتاب و مطالعه آن داشته باشد.

جوادی با بیان این که گام اول برای رونق بخشی به حوزه کتاب باید توسط کسانی برداشته شود که علاقه مند به ترویج کتاب هستند، گفت: با چنین کارهایی می توانیم به حوزه کتاب و کتابخوانی رونق ببخشیم و شاهد جایگاه بهتری برای کتاب باشیم.

 بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "دانایی؛ مانایی" تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.