به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با تاکید بر اینکه تاکنون سه اقدام اساسی در خصوص بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده‌اش بیش از پنجاه سال زندگی می‌کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

وی افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ‌گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی با مسوولین بیمارستان داریم و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار کرده‌ایم. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.