به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نگاهی به برنامه‌های هفته کتاب در سه استان البرز، قزوین و زنجان نشان‌دهنده حجم گسترده برنامه‌ریزی‌ها در این استان‌ها است که با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

در استان البرز معرفی کتاب‌های مناسب و نویسندگان آنها فضای مجازی، برگزاری جلسه نقد مجازی کتاب، اهدای کتاب به مناطق عشایری، معرفی و تقدیر تعدادی از نویسندگان نوقلم استان البرز، بازدید از چند کتابفروشی و مرکز نشر کتاب  و برگزاری مجازی مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای هفته کتاب در نظر گرفته شده است.

استان زنجان نیز با اهدای کتاب به مراکز آموزشی، ادارات و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، ۵ برنامه نقد کتاب در فضای مجازی، تجلیل از خادمان کتاب، ناشر، نویسنده، مترجم، کتابفروش و چاپخانه‌دار به مناسبت هفته کتاب و مسابقه کتابخوانی استانی در فضای مجازی هفته کتاب را گرامی می‌دارد.

در استان قزوین اما برنامه‌هایی مثل "در محضر استاد"، "هم آوا با شاهنامه"، "کتابکده"، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، رونمایی کتاب با عنوان "عنکبوت حیله‌گر" نوشته آنیتا کریمیان، برپایی نشست چهره به چهره با حضور نویسندگان، بازدید و دیدار با اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز و تجلیل از کتابخوان‌های مسابقه مجازی "کتاب در خانه" برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

مسابقه مجازی کتابخوانی، نمایشگاه تازه‌های کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی بصورت مجازی، برگزاری ورکشاپ نقاشی کودک و نوجوان بصورت مجازی و برگزاری اولین مسابقه عکاسی با عنوان "کتاب در قاب تصویر" بصورت مجازی با موضوعات کتاب، کتابخوانی و کتابخانه نیز در فهرست برنامه‌های استان قزوین در هفته کتاب قرار دارد.

همچنین اهدای کتاب به خانواده‌های نیازمند همراه با بسته‌های معیشتی طرح کمک‌های مومنانه، تشکیل جام باشگاه‌های کتابخوانی و تقدیر از تسهیل‌گران، برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی با عنوان "قهرمان سلامت"، دیدار با امام جمعه و تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتاب و کتابخوانی در رده سنی کودکان و بزرگسالان در طول هفته کتاب، مسابقه نقاشی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بصورت مجازی، مسابقه قصه‌گویی، زنگ کتاب و نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب خواهد بود.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار "دانایی؛ مانایی" برگزار می شود.