سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طی هفته‌ای که پشت سرگذاشته شد، خبری با تیتر اعمال محدودیت تردد در تهران منتشر و متعاقب آن مقرر شد به‌دنبال افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور، ساعات کار برای مشاغل غیرضروری پایتخت و دیگر مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت از روز بیستم ماه جاری به مدت یک ماه کاهش یابد.

بر این اساس کلیه مشاغلی که در گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ قرار دارند، مشمول این قانون شده و از ساعت ۱۸ هر روز اجازه فعالیت نخواهند داشت. در این مدت تنها مشاغل گروه اول که در ردیف گروه شغلی ضروری معرفی شده‌اند، مجاز به ادامه فعالیت خود پس ساعت تعیین شده خواهند بود.

انتشار این خبر حواشی متعددی را به دنبال داشت و فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز به فراخور در ارتباط با این تصمیم دولت واکنش‌هایی نشان دادند.

واما در صنف پوشاک؛ "ساعت کاری صنف پوشاک از ۱۶ تا ۲۲ در نظر گرفته شود. "این مهم‌ترین واکنش رؤسای اتحادیه به افزایش محدودیت‌های تردد در روزهای شدت‌گیری ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار تلفات بوده است.

البته ابتدا قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد ملی کرونا، اظهار داشت که طبق مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا در شهر تهران به‌جز واحدهای صنفی مجاز، تمام صاحبان مشاغل گروه ۲ از روز ۲۰ آبان ماه باید ساعت ۱۸ واحدهای خود را تعطیل کنند؛ ضمن اینکه گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان تعطیل هستند.

اما در همین حال، ابوالقاسم شیرازی طی نامه‌ای به همه اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اعلام کرد که نظر به اهمیت و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوبات ستاد ملی کرونا در راستای سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر اساس این مصوبه خاتمه فعالیت‌های شغلی ساعت ۱۸ است که رعایت دقیق آن لازم و همکاری در این خصوص تکلیف قانونی کلیه شاغلان صنفی است. بدیهی است مشکلات، موانع و خواسته‌های اعضای محترم از جمله تغییر ساعت کار به ۱۶ الی ۲۲ عصر به مقامات ذیصلاح منتقل شده است و چنانچه با بررسی و لحاظ جمیع جهات تصمیمات جدیدی گرفته شود، مراتب به فوریت به اطلاع خواهد رسید.

به هر روی باید منتظر ماند و دید که فعالان عرصه تولید و توزیع پوشاک کشور چگونه می‌توانند خود را با شرایط جدید به وجود آمده همراه سازند.